Przychody Grupy Ambra w górę, ale rynek cydru w Polsce poniżej oczekiwań

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2016 09:28

Rok obrotowy 2015/2016 był dla Grupy AMBRA okresem dynamicznego rozwoju kategorii win stołowych w Polsce oraz głównych marek na rynku rumuńskim. Przychody netto ze sprzedaży wzrosły o prawie 7 proc. do poziomu 424,1 tys. zł (396,9  tys. zł w ub. roku obrotowym). Niskie zadłużenie oraz wysoki poziom przepływów pieniężnych pozwoliły na zaproponowanie akcjonariuszom wyższej niż przed rokiem dywidendy - podaje spółka.

– Strategia wzrostu oparta o zdywersyfikowany portfel win i innych alkoholi oraz wiodącą pozycję we wszystkich dochodowych kanałach dystrybucji potwierdziła się, a konsekwentne inwestowanie w rozwój kategorii win stołowych zaowocowało dynamiką tej kategorii powyżej 10 proc. - znacznie powyżej rynku wina w Polsce – mówi Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Zwiększenie sprzedaży odnotowały wszystkie główne marki win stołowych, wśród których na szczególną uwagę zasługuje wprowadzone w poprzednim roku wino FRESCO Frizzante. Dynamicznie rosła także sprzedaż winiarskich sklepów specjalistycznych CENTRUM WINA oraz do gastronomii. Szczególny sukces został także osiągnięty na rynku rumuńskim, gdzie wzrost sprzedaży przekroczył 25 proc., a marka ZAREA osiągnęła pozycję lidera kategorii win musujących w Rumunii.

Poniżej oczekiwań rósł rynek cydru w Polsce. Jego wartość wzrosła w okresie całego roku obrotowego 2015/2016, ale w okresie letnim cydr odnotował przejściowe spadki. – Pomimo dużej presji konkurencji CYDR LUBELSKI potwierdził jednak swoją pozycję ilościowego i jakościowego lidera rynku. Wprowadziliśmy do dystrybucji jednoodmianowy CYDR LUBELSKI ANTONÓWKA, PERRY LUBELSKI z gruszek odmiany Konferencja oraz CYDR LUBELSKI Niefiltrowany. Te nowości spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów i jesteśmy przekonani, że zwiększą przyszłą wartość marki dla naszych akcjonariuszy – stwierdza Robert Ogór.

Pomimo wystąpienia dodatkowych niekorzystnych czynników w postaci osłabienia złotego czy spadku rynku win typu aperitif wyniki finansowe Grupy AMBRA (skorygowane o ubiegłoroczne jednorazowe zyski ze sprzedaży aktywów nieoperacyjnych) poprawiły się. Zakładane efekty przyniosła optymalizacja kosztów na rynku polskim. Podobnie jak w poprzednim roku obrotowym poprawiło się wykorzystanie majątku i zmniejszyło zadłużenie oprocentowane netto do rekordowo niskiego poziomu 39 mln zł, a wskaźnik dług/EBITDA spadł do poziomu 0,86. „Bardzo dobra kondycja finansowa pozwala nam kontynuować politykę wzrostu wypłacanej dywidendy i zaproponować naszym akcjonariuszom wypłatę w wysokości 52 groszy na akcję – informuje Robert Ogór.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane