REKLAMA
REKLAMA

Przychody Grupy EM&F wzrosły o 7 proc., a segmentu online o 47 proc.

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2013 10:02

Przychody Grupy EM&F wzrosły o 7 proc., a segmentu online o 47 proc.

Grupa EM&F zanotowała wzrost przychodów w I kwartale 2013 r. o 8 proc. r/r do 734 mln zł i poprawiła przychody LFL (na bazie porównywalnych sklepów) o 1,7 proc. r/r. W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu wartościowym wzrosła o 7 proc. r/r do 312 mln zł. Największą dynamikę wzrostu marży brutto wykazała Grupa Smyk, w mniejszym stopniu do wzrostu marży w Grupie przyczyniły się również Grupa Empik oraz Szkoły Językowe.

REKLAMA

Grupa EM&F zanotowała wzrost przychodów w I kwartale 2013 r. o 8 proc. r/r do 734 mln zł i poprawiła przychody LFL (na bazie porównywalnych sklepów) o 1,7 proc. r/r.

Grupa Smyk odnotowała wysoką dynamikę sprzedaży +13 proc. r/r oraz EBITDA +25 proc. r/r, do czego przyczynił się większy popyt związany ze Świętami Wielkanocnymi oraz rozwój sieci sklepów w Niemczech i Polsce (przyrost powierzchni handlowej o 18 proc. r/r). W tym czasie uruchomiono pierwszy sklep wg nowego konceptu Empik. Jednocześnie sklepy te w znaczący sposób zwiększyły udział kategorii pozawydawniczej w przychodach: do 20 proc.Trzeba jednak zaznaczyć, że choć przychody Empiku były wyższe o 5 proc. r/r i wyniosły 268 mln zł to jednocześnie sprzedaż LfL spadła o 3,5 proc. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci sklepy detaliczne - zarówno salony Empik, jak i sklepy z segmentu Moda i Uroda zanotowały spadek sprzedaży na porównywalnej grupie sklepów, ze względu na wyjątkowo długą i mroźną zimę, co przełożyło się na spadek liczby klientów.
Grupa zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży online o 47 proc. r/r i zwiększyła udziały w rynku - 6. pozycja na polskim rynku handlu internetowego pod względem liczby użytkowników. Przyczyniły się do tego dobre wyniki zimowych wyprzedaży i rozwój nowych kategorii.

W I kwartale 2013 r. rentowność brutto na sprzedaży Grupy EM&F w ujęciu procentowym pozostała na podobnym poziomie jak w roku poprzednim, czyli 42,5 proc. Jednak warto wskazać, iż poprawa rentowności nastąpiła w Grupie Empik (wzrost marży w salonach na artykułach pozawydawniczych, książkach, muzyce i grach) oraz w segmencie Szkoły Językowe. Z drugiej strony Grupa Moda i Uroda zanotowała spadek marży brutto, ze względu na duże wyprzedaże w sezonie zimowym, szczególnie w sklepach zamykanych marek, jak np. Wallis czy Mexx.

Na koniec I kwartału 2013 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa Grupy EM&F wynosiła 348 tys. mkw. i liczyła 638 placówek, z wyłączeniem sklepów prowadzących działalność zaniechaną.  W ciągu minionego kwartału sieć handlowo-usługowa Grupy EM&F powiększyła się o 7 placówek (netto, licząc zamknięcia): największy rozwój sieci nastąpił w Grupie Smyk - otwarto 8 sklepów w pięciu krajach: w Polsce, Niemczech, Rosji, Turcji oraz pierwszy sklep w Czechach (w CH Cerny Most w Pradze). Ponadto Grupa EM&F kontynuowała ekspansję międzynarodową w segmencie Szkół Językowych - otwarto 5 szkół języka angielskiego w Polsce, Rosji oraz Turcji. W I kwartale 2013 r. zostało zamkniętych 16 sklepów marek, z którymi zostały rozwiązane umowy franczyzowe  w ramach restrukturyzacji portfela marek w segmencie modowym. Do zamknięcia w najbliższych miesiącach pozostało jeszcze 10 sklepów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA