Przychody Sfinks Polska za I półrocze na poziomie 75,3 mln zł

Autor: portalspozywczy.pl 1 września 2010 09:14

Przychody Grupy Kapitałowej Sfinks Polska za pierwsze półrocze 2010 roku wyniosły 75,3 mln zł wobec 90,7 mln zł rok wcześniej. Odnotowana na poziomie skonsolidowanym strata netto przypadająca akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniosła 17,1 mln zł wobec blisko 22 mln zł straty na koniec pierwszego półrocza w 2009 r.

- Zgodnie z założeniami skupiamy się w tym roku na zapewnieniu rentowności działania naszych restauracji oraz przygotowaniu spółki do rozwoju od 2011 roku. Z sukcesem zakończyliśmy wprowadzanie nowych umów franczyzowych, co pozwoliło na uporządkowanie zasad współpracy z naszymi restauratorami i będzie procentować w kolejnych latach. Ambitnym celem, jaki postawiliśmy sobie na ten rok, jest odbudowanie potencjału sieci sprzed okresu ogłoszenia upadłości, wskutek której Sfinks utracił kilkanaście kluczowych lokalizacji - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska SA.

Tylko w tym roku firma otworzyła już cztery restauracje i rozpoczęła inwestycje w kolejnych pięciu. W porównywanym okresie w ubiegłym roku w Grupie funkcjonowało o 19 restauracji więcej, dlatego według zarządu sprzedaż Grupy jest wciąż jeszcze niższa niż rok wcześniej. Jednak prezes ma nadzieję, że na sytuację spółki korzystnie wpłynie strategia, zakładająca m.in. otwieranie punktów typu express, wprowadzenie we wszystkich restauracjach Sphinx i WOOK możliwości zamówienia posiłków na wynos, a w wybranych - usług dowozu dań do klienta.

- Na wyniki pierwszego kwartału miały duży wpływ niesprzyjające czynniki zewnętrzne, które znacząco obniżyły poziom konsumpcji w branży. Przeciągająca się sroga zima, żałoba narodowa i powodzie sprawiły, że systematyczny wzrost sprzedaży obserwujemy dopiero od czerwca. Pozytywny wpływ na wyniki ma też wprowadzone w czerwcu nowe menu oraz promocje sprzedaży. W najbliższych tygodniach rozpoczniemy aktywną rekrutację kandydatów na franczyzobiorców zarówno do naszych pełnowymiarowych restauracji, jak i do nowo uruchamianego konceptu w segmencie fast casual dining. W ten sposób chcemy stopniowo ograniczać liczbę restauracji bezpośrednio prowadzonych przez spółkę, by skupić się na wprowadzaniu nowych konceptów i zarządzaniu systemami franczyzowymi w gastronomii - dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane