REKLAMA
REKLAMA

Przychody Sfinksa w 2009 roku niższe o ponad 23 proc.

Autor: dlahandlu.pl 5 maja 2010 12:06

Skonsolidowane przychody Sfinks Polska S.A. wyniosły w 2009 r. 173,5 mln zł i były o 23,3 proc. niższe niż w 2008 r. Spółka poprawiła wynik na poziomie operacyjnym o 31,6 proc. - skonsolidowana strata operacyjna wyniosła 40,1 mln zł, zaś strata netto 65,8 mln zł. Spółka prognozuje, że w 2014 skonsolidowane przychody wyniosą ponad 450 mln zł, zaś wskaźnik EBITDA przekroczy 45 mln zł.

REKLAMA
Spadek przychodów ze sprzedaży był wynikiem trudności, jakie Sfinks przechodził na przełomie lat 2008 i 2009 oraz złożenia wniosku o upadłość. Efektem tego były wypowiedzenia umów najmu lokali i zamknięcie 17 restauracji. Sfinks rozpoczął rozbudowę sieci w grudniu ubiegłego roku otwarciem restauracji Sphinx w C.H. Malta w Poznaniu.

W kwietniu br. zainaugurowały działalność dwie kolejne - Sphinx i Wook w Porcie Łódź. Otwarte restauracje prowadzone są w nowym modelu franczyzowym, który do końca czerwca będzie obowiązywać we wszystkich franczyzowych restauracjach zarządzanych przez Sfinks Polska. Spółka planuje dynamiczny wzrost sieci na bazie rozwoju marek Sphinx i Wook od 2011 - do ponad 150 w 2011 r. i ponad 250 w 2014 r.

Strategia Sfinks Polska na lata 2010-2014 zakłada, że spółka będzie rozwijać się w Polsce w oparciu o franczyzę i masterfranczyzę za granicą. Postawą sieci będą pełnowymiarowe restauracje działające w segmencie casual dining. Ich oferta zostanie poszerzona o usługi dowozu posiłków do domów i biur, dania na wynos, a także usługi cateringowe.

Jednocześnie Sfinks wprowadza koncept typu express, w ramach którego będą powstawały restauracje szybkiej obsługi w segmencie fast casual dining. Będą one serwować dania oparte na menu restauracji Sphinx i Wook proste w przygotowaniu, możliwe do zabrania i spożycia w ruchu. Restauracje typu express umożliwią spółce poszerzenie działalności o mniejsze miasta, a poprzez wejście w segment fast casual dining mają zapewnić dotarcie do dużego segmentu klientów korzystających dotychczas z sieci fast food.

Sfinks zakłada konkurowanie z fast foodami jakością i smakiem, przy zapewnieniu atrakcyjnej ceny. Restauracje typu express będą też ciekawą formą współpracy dla potencjalnych franczyzobiorców ze względu na niższy koszt inwestycji niż w przypadku pełnowymiarowych restauracji oraz łatwiejsze procedury operacyjne. Strategia Sfinks Polska nie wyklucza potencjalnych przejęć oraz rozwoju nowych projektów w ramach grupy.
Źródło: Sfinks Polska S.A.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13902

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA