Przychody ze sprzedaży Alma Market wzrosły o 7 proc.

Autor: dlahandlu.pl/ISB 17 maja 2011 10:10

Przychody ze sprzedaży Alma Market wzrosły o 7 proc.

Spółka Alma Market miała 0,54 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 4,51 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 4,67 mln zł wobec 0,53 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 344,40 mln zł wobec 288,28 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym, w I kw. 2011 roku spółka miała 0,15 mln zł zysku netto wobec 2,54 mln zł straty rok wcześniej.

W I kwartale 2011 r. firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o 7 proc. Na wzrost sprzedaży spółki dominującej Alma Market SA wpłynęły w głównej mierze obiekty handlowe otwarte po roku 2008, będące jeszcze w fazie wysokiej dynamiki wzrostowej.
W I kwartale 2011 roku wskaźnik osiągniętej marży brutto na sprzedaży towarów był o 0,5 pkt procentowych wyższy niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. Wzrost ten jest efektem zwiększonej sprzedaży asortymentu z wyższymi marżami handlowymi, jak i ustawicznie prowadzonych działań w kierunku poprawy warunków handlowych.
Zarząd Alma Market SA rekomenduje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy, przeznaczenie zysku netto za rok obrotowy 2010 w wysokości 3 130 tys. zł na kapitał zapasowy.

Do końca 2011 roku spółka planuje uruchomienie czterech nowych obiektów handlowych, z których dwa zlokalizowane będą w Warszawie, jeden w Krakowie i jeden w Szczecinie. Nakłady inwestycyjne związane z otwarciem tych obiektów są wyceniane na 18-22 mln złotych. Spółka zamierza sfinansować je w części środkami przyznanymi i jeszcze nie uruchomionymi w ramach podpisanej z PKO BP SA umowy długoterminowego kredytu inwestycyjnego (kwota pozostała do uruchomienia to prawie 5 mln zł), a pozostałą część środkami własnymi oraz pochodzącymi z kredytu lub leasingu. Planuje się także poniesienie nakładów odtworzeniowych i modernizacyjnych w posiadanych przez spółkę obiektach, których łączna wartość nie powinna jednak przekroczyć 2 mln zł.
Alma Market SA zakłada dalszy rozwój kanału sprzedaży internetowej i szacuje, że w 2011 roku przychody z tej sprzedaży wyniosą około 50 mln zł.
www.alma24.pl działa w Krakowie, Warszawie, Katowicach, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, Nowym Targu, Poznaniu, Bydgoszczy, Częstochowie, Lublinie oraz okolicach tych miast.
Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska do końca roku planuje otwarcie jeszcze 4-5 obiektów handlowych, jednak głównym determinantem ilości uruchomionych obiektów będą możliwości pozyskania atrakcyjnych lokalizacji. Obecnie spółka ta posiada 34 własne obiekty handlowe (w I kwartale 2011 roku otwarte zostały dwa) zlokalizowane w aglomeracji warszawskiej, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Zakopanem, Zabrzu i Bielsku-Białej, Toruniu, Szczecinie i Gliwicach.

W I kwartale 2011 roku spółka zależna Alma Development nabyła lokal handlowy w Warszawie na prowadzenie sklepu w ramach sieci Delikatesy Alma.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10690

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane