Przychody ze sprzedaży internetowej LPP stanowią ok. 2,6 proc. przychodów spółki

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2016 11:12

W pierwszym półroczu 2016 roku grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży internetowej stanowiące około 2,6 proc. jej przychodów. W drugim kwartale sprzedaż internetowa stanowiła 4,3 proc. przychodów z Polski i 2,7 proc. sprzedaży grupy.  Na koniec pierwszego półrocza spółka posiadała sklepy internetowe w Polsce każdej z sześciu marek, a sklepy Reserved w 6 krajach.

Grupa LPP miała w II kwartale 2016 roku 89,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 136,6 mln zł rok wcześniej. Wzrost to efekt bardzo dobrej sprzedaży w młodszych markach - Cropp, House, Mohito i Sinsay. Najwyższą dynamikę sprzedaży grupa LPP osiągnęła w Niemczech, Rumunii i Chorwacji. Wzrost sprzedaży wynika również ze wzrostu powierzchni handlowej - o ok. 12 proc. rdr.

Przychody LfL ze sprzedaży w I półroczu 2016 roku wzrosły o 5,7 proc., a w II kwartale 2016 roku o 6,6 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych).

Spółka podała, że koszty działalności operacyjnej wzrosły o 20,4 proc. - Koszty funkcjonowania sklepów zwiększyły się ze względu na wzrost czynszów płaconych za wynajem powierzchni sklepowej, które wynikały ze wzrostu kursu EUR/PLN, oraz z powodu wzrostu wynagrodzeń. Nastąpił również wzrost kosztów funkcjonowania centrali z powodu rozbudowy działów eCommerce, wzrostu kosztów logistyki (amortyzacja nowego centrum logistycznego, wzrost wolumenów transportowych - w tym droższych wysyłek zagranicznych), wzrostu kosztów marketingu oraz wzrostu zatrudnienia w działach zajmujących się produktem (głównie Reserved) - podała spółka w komunikacie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane