REKLAMA
REKLAMA

Przymarketowe stacje kontrolują 6-7 proc. sprzedaży paliw

Autor: Rzeczpospolita 20 sierpnia 2013 09:03

- Ceny paliw na stacjach sieci handlowych są niższe o ok. 5 groszy na litrze w porównaniu ze średnim poziomem krajowym. Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że ilościowo udział takich stacji w rynku na koniec czerwca 2013 r. wynosił 2,5 proc. W ujęciu wartościowym jest on znacznie wyższy, a sklepowe stacje mogą kontrolować nawet 6-7 proc. sprzedaży paliw - czytamy w Rzeczpospolitej.

REKLAMA

Największą sieć sklepowych stacji prowadzi sieć Intermarche, która ma już 45 stacji. Zaraz za nią jest grupa Carrefour, która prowadzi 43 stacje, z których trzy są w pełni samoobsługowe. Grupa Muszkieterów planuje dwutorowy rozwój - przy sklepach Intermarche oraz w miejscach o dużym natężeniu ruchu. W tym roku grupa otworzyła stacje przy obwodnicy miejskiej w Grodzisku Wielkopolskim oraz przy drodze krajowej nr 15 w Trzebnicy. W 2014 r. planuje uruchomić ok. 10 stacji, zarówno przy sklepach, jak i w innych lokalizacjach.
Jak informuje Rzeczpospolita firmy przyznają, że ekspansja stacji sklepowych uderza głównie w operatorów niezależnych, którzy mają ich coraz mniej. W pierwszym półroczu 2013 r. liczba niezależnych stacji skurczyła się o ok. 50, a w ostatnich latach ich liczba spada o ok. 100 rocznie. Zdaniem ekspertów sklepowe stacje mogą w najbliższych latach stać się jednym z głównych kierunków rozwoju rynku paliwowego.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA