PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Przystępując do sieci trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 500 tys. zł

Autor: dlahandlu.pl 26 maja 2011 10:08

Przystępując do sieci trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 500 tys. zł

O wyborze konceptu franczyzowego, skali inwestycji i prowadzeniu sklepu w sieci Intermarche rozmawiamy z Magdaleną i Marcinem Dudka, franczyzobiorcami Intermarche.

REKLAMA

Jak oceniacie Państwo współpracę z Grupą Muszkieterów? Ich wsparcie na etapie projektowania inwestycji, jej realizacji, a potem codziennej działalności sklepu?

Wsparcie Grupy Muszkieterów odbywa się zarówno na etapie przygotowania sklepu jak i w trakcie jego działalności. Grupa wybiera lokalizację i nadzoruje budowę supermarketu, jeśli jest to nowa inwestycja. Okres od wbicia łopaty do otwarcia placówki wynosi ok. 4 miesiące. My przejęliśmy gotowy supermarket w Słubicach. Sklep był rentowny, ale musieliśmy skupić się na podniesieniu obrotów i obcięciu kosztów. Od pierwszego kontaktu z Grupą Muszkieterów do przejęcia sklepu minęło ok. 18 miesięcy.

Współpraca z Muszkieterami daje duże możliwości rozwoju. Wszyscy franczyzobiorcy, oprócz zarządzania własnym supermarketem, pełnią kierownicze funkcje w Grupie i pracują na rzecz całej firmy. Dzięki temu mają wpływ na jej politykę, która oddziałuje na pracę poszczególnych sklepów. Znają największe potrzeby franczyzobiorców i wiedzą w których kwestiach potrzebują największego wsparcia.
Dużym ułatwieniem w biznesie jest dostęp do centrali zakupowej, umożliwiającej pełne zatowarowanie sklepu oraz zakup artykułów po niższych cenach. Korzystamy też z systemu informatycznego z elektroniczną platformą składania zamówień oraz logistyki, która gwarantuje szybkie dostawy i świeżość produktów. Oprócz tego mamy opracowaną ze szczegółami strategię sprzedażową i wsparcie merchandisingowe. Jako samodzielni przedsiębiorcy, do tych rozwiązań dochodzilibyśmy latami. Ponadto sieć reklamuje się w mediach ogólnopolskich i lokalnych, na billboardach oraz zapewnia szkolenia franczyzobiorców oraz ich pracowników.

Który z etapów wchodzenia na rynek detaliczny jest najtrudniejszy? Wybór franczyzodawcy, lokalizacji, czy też etap działalności i zmagania się z konkurencją na rynku?

Przede wszystkim należy przemyśleć branżę w której chce się działać. Ważne jest, żeby lubić to co się później będzie robiło, ponieważ własny biznes wymaga większej uwagi, niż podczas pracy na etacie. Kolejnym ważnym krokiem jest wybór franczyzodawcy. Należy dokładnie poznać zasady współpracy i warunki umowy. Polecam również rozmowy z franczyzobiorcami, którzy pozwolą spojrzeć na biznes od „zaplecza". Wsparcie i know-how bardzo ułatwia prowadzenie sklepu. Nie zwalnia to jednak z pracy. Franczyza, tak samo jak samodzielny biznes, wymaga stałej uwagi i zaangażowania. Rynek i konkurencja zmienia się i trzeba bez przerwy trzymać rękę na pulsie.

  • KAŚKA 2013-02-10 12:42:33

    Taka wiocha hehehe. Łapki w kieszonkach i mocno za duże spodenki. A JAK LUDZI TRAKTUJĄ W TYM SKLEPIE TO POZOSTAWIA DUŻO DO MYŚLENIA!!!

  • ciekawy 2011-06-27 20:48:09

    ile portalowi płaci Intermarche za te wypociny

  • handlowiec 2011-06-05 20:35:50

    wszystkich połknie biedronka, don't worry

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16002

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA