PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ptaszyński z PIH na FRSiH: Trend na żywność prozdrowotną najbardziej widać w dużych miastach

Autor: portalspozywczy.pl 21 października 2016 19:58

Trzeba mieć świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich - mówił Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu w trakcie debaty: "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

REKLAMA

Niektórzy konsumenci utożsamiają lokalne marki z żywnością prozdrowotną. Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny w Polskiej Izbie Handlu tłumaczył, że z punktu widzenia Polskiej Izby Handlu dobrze, że część konsumentów w ten sposób na to patrzy, ponieważ każda decyzja konsumencka, która wpływa na to, że pewna grupa produktów od producentów lokalnych i krajowych zwiększa swój udział "na półce", jest jak najbardziej pożądana.

Dodał, że trzeba mieć również świadomość tego, że trendy związane z żywnością prozdrowotna, eko, wegańską i tzw. żywnością „bez czegoś” dotyczą pewnej grupy klientów, a mianowicie konsumentów zamożnych z dużych ośrodkach miejskich.

- Te sieci, które reprezentuje PIH działają w całej Polsce, również w mniejszych miejscowościach. Tam mniej jest tego typu produktów, ale też te trendy są wyraźne, z tego powodu, że jest ujednolicenie i globalizacja. Każdy ma obecnie dostęp do kampanii reklamowych i mediów społecznościowych, chociaż część produktów ekologicznych i np. nie zawierających laktozy jest w mniejszym stopniu reklamowana, nie jest to główny nurt - mówił.

Podkreślił, że nadal w Polsce jednym z najważniejszych kryteriów zakupowych wśród konsumentów jest cena. - Jeśli chodzi o decyzje konsumenckie, cena jest na samym szczycie, może nie na pierwszej pozycji, ale bardzo blisko. A produkty wegańskie i eko są droższe niż inny asortyment, więc jeśli mówimy o obszarach, które cechują się mniej zamożnym konsumentem, to te produkty nie będą miały tam aż takiego powodzenia - tłumaczył.

Dodał, że jeśli chodzi o żywność prozdrowotną, to ważna jest lokalizacja i współpraca z dobrymi producentami. - Grupa producentów żywności prozdrowotnej stanowi dość zamknięty zbiór, więc współpraca między sklepami a producentami powinna odbywać się przez operatora franczyzowego albo przez integratora, który jest równocześnie dystrybutorem i hurtownikiem - mówił Maciej Ptaszyński.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA