PwC: Salony wystawowe ważnym elementem strategii omnichannel

Autor: pr, dlahandlu.pl 19 czerwca 2017 10:24

Chociaż tradycyjne sklepy jeszcze długo nie przejdą do historii, to ich rola cały czas ewoluuje. Obecnie jednym z ich ważniejszych zadań jest umożliwienie klientom fizycznego dostępu do produktów, które oglądają w sieci. Można się nawet pokusić o stwierdzenie, że w przypadku
niektórych firm jest to wręcz ich podstawowa funkcja - podają analitycy rynku detalicznego w PwC.

Jak czytamy w raporcie PwC "Total Retail 2017" w takim przypadku warto inwestować w placówki niebędące typowymi ogniwami łańcucha typu „push”, tylko tworzyć salony wystawowe (ang. showrooms). Fundamentalną różnicą pomiędzy salonem i sklepem jest pełniona funkcja – zasadniczą funkcją tego pierwszego nie jest sprzedaż produktów, tylko ich prezentacja. Salon ma komfortowe, czasem nawet luksusowe wnętrze, w którym można spokojnie zapoznać się z ofertą produktową, wybrać rozmiar czy kolor produktu, a potem złożyć zamówienie. Następnie produkty wysyłane są z magazynu na adres wskazany przez klienta. Salony mają inną strukturę kosztów niż tradycyjne sklepy, nie trzeba ich zasilać regularnymi dostawami i mogą być atrakcyjną alternatywą dla klientów.

Dodatkowo, salony mogą być ważnym elementem strategii omnichannel, łącząc kanały on-line z tradycyjnymi – na przykład dzięki e-kioskom, umożliwiającym przeglądanie oferty oraz składanie zamówień z poszerzonej gamy produktów. Ciekawym zjawiskiem na rynku jest rozbudowa ofert przez spółki działające dotychczas tylko w internecie właśnie o salony wystawowe. Ruch z formatu online do offline można nazwać odwrotnym do panujących trendów, wielu markom internetowym
umożliwił on szerszą ekspansję.

Jakie kategorie produktów ankietowani lubią oglądać na żywo, a następnie zamawiać w sieci? Dotyczy to na przykład urządzeń AGD czy mebli. Klienci chcą je obejrzeć przed zakupem, a następnie kupić je w internecie licząc na bardziej atrakcyjne ceny i zamawiając dostawę wprost do domu. Salony świetnie sprawdzają się również w przypadku markowej odzieży, najnowszej elektroniki czy gadżetów – te klienci często znajdują w sieci, a następnie szukają możliwości obejrzenia ich na żywo. Warto podkreślić, że niektóre towary są trudne do sprzedania w sieci – nabywcy lubią oglądać je na żywo, zapoznać się ze sposobem w jaki zostały wykonane, a także zasięgnąć porady wykwalifikowanego sprzedawcy, który może ich wspomóc w dokonaniu odpowiedniego wyboru. Na polskim rynku salony wystawowe pozwalające zapoznać się klientom
z ofertą „w realu” prowadzi na przykład oferująca meble i dodatki do domu firma Westwing czy wytwarzająca elementy wyposażenia łazienek firma Koło.

- Salony wystawowe stanowią istotne ogniwo strategii omnichannel. Część konsumentów odczuwa niechęć do zakupu przez internet produktu, którego wcześniej nie mogli obejrzeć i dotknąć. Tworząc sieć takich placówek przedsiębiorstwa z sektora handlowego dają klientom swojego rodzaju komfort i ułatwiają im podjęcie decyzji - podsumował Krzysztof Badowski, partner PwC, lider zespołu handlu
i produktów konsumenckich w regionie CEE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane