Rafał Agnieszczak: Rozwarstwienie wymywa środek rynku

Autor: gazeta.pl 19 maja 2014 10:37

- Rozwarstwienie to rzecz, która dzieje się w Polsce na każdym poziomie. To problem całej gospodarki i trzeba nauczyć się z nim żyć, czyli adresować swoją ofertę do jednej lub drugiej grupy odbiorców. To postępujący proces, w którym wymywa środek rynku - mówi Rafał Agnieszczak, założyciel fotka.pl, czy finansowo.pl w wywiadzie z gazeta.pl

I dodaje: - Dziesiątki razy cytowałem w rozmowach i wystąpieniach wywiad w "Wyborczej" z prezesem polskiego Tesco. On mówił wprost: mamy kłopot, bo pobudowaliśmy ogromne centra handlowe, ściągając sprawdzone wzorce z Zachodu, a tu Biedronka nam zabrała mniej zamożnych klientów, bogatsi też mają swoje sieci sklepów, a do tego sklepy wyspecjalizowane zaczęły nam podbierać segmenty typu RTV czy "dom i ogród". Rynek rozjechał się na segmenty. ... Teraz (Tesco) kombinuje np. z kącikami z towarem dla dzieci, zmienia wystrój itd., ale to za mało. Naprawdę trudna sytuacja, a ich francuski konkurent jeszcze rok temu wahał się, czy czasem nie wyjść z naszego kraju. W innych branżach jest podobnie....

Biedronka ... zdobyła tłumy, a teraz wdrapuje się na górę, bo na górnych półkach są lepsze marże. Biedronka, obok Polsatu, jest moim ulubionym studium przypadku - czytamy w wywiadzie z gazetą Rafał Agnieszczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane