Rafał Brzoska chce zawrzeć sojusz z Uber na błyskawiczne dostawy z e-sklepów

Autor: wirtualnemedia.pl 14 maja 2015 10:18

Rafał Brzoska chce zawrzeć sojusz z Uber na błyskawiczne dostawy z e-sklepów

Rafał Brzoska, prezes grupy Integer.pl, do której należy InPost, ma koncepcję zbudowania wraz z firmą Uber łańcucha dostarczającego błyskawicznie towary do klientów sklepów internetowych. - Jeśli doszłoby do uruchomienia takiej usługi, to na początku z pewnością w Warszawie i Krakowie, gdzie Uber już funkcjonuje - przewiduje Rafał Brzoska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Według nieoficjalnych informacji koncern Uber zajmujący się przewozami osób na całym świecie przymierza się do nowej usługi polegającej na szybkiej dostawie towarów zakupionych w sklepach internetowych. W założeniach kierowca, który wiezie pasażerów miałby jednocześnie dostarczać zakupione online produkty do odbiorców mieszkających w okolicy, do której zmierza.

Wśród ok. 400 sprzedawców korzystających z tego systemu miałyby się znaleźć takie marki jak Louis Vuitton i Hugo Boss, a towar miałby trafiać do klienta tego samego dnia, w którym dokonał on zakupu.

Po ukazaniu się informacji o nowych planach Ubera na facebookowym profilu Rafała Brzoski, prezesa grupy Integer.pl i twórcy koncepcji paczkomatów InPost, pojawił się wpis, w którym rozważa on pomysł uruchomienia nowego biznesu do spółki z Uberem. Wirtualnemedia.pl zapytały o szczegóły i szanse takiego projektu.

- Uber zobaczył ten sam potencjał co ja i wspólnie chcemy rozwinąć koncepcję szybkich dostaw towarów do klientów - ujawnił Rafał Brzoska. - Jeśli już doszłoby do uruchomienia takiej usługi, to na początku z pewnością w Warszawie i Krakowie, gdzie Uber już funkcjonuje. Ale nie wykluczam także innych lokalizacji, na przykład Londynu czy Paryża. Właściwie można zadać pytanie, kto miałby skuteczniej wprowadzić na rynek platformę szybkich dostaw jeśli nie dwóch liderów w swoich segmentach - mam na myśli Ubera i InPost. Nietrudno wyobrazić sobie system, który w ciągu kilkudziesięciu minut mógłby dostarczyć konkretny towar bezpośrednio do klienta, lub do wskazanego przez niego paczkomatu InPostu.

Oceniając wspomniane doniesienia o planach Ubera związanych z realizowaniem dostaw towarów dla sprzedawców internetowych Brzoska nie ukrywa swojego entuzjazmu dla takiego rozwiązania.

- Wracając do samej kurierskiej koncepcji Ubera realizowanej już teraz w innych miejscach na świecie sądzę, że jest to strzał w dziesiątkę i celna odpowiedź na potrzeby klientów - podkreślił prezes Integer.pl. - Jestem przekonany, że wielu z nich zareaguje więcej niż pozytywnie na możliwość otrzymania po kilkudziesięciu minutach czy nawet kilku godzinach zakupionego online towaru. Pozytywnym przykładem takiego rozwiązania może być pilotażowy program 60-minutowych dostaw wprowadzony przez Amazon na Manhattanie. Okazało się, że na tym obszarze zamówienia w Amazonie wzrosły ośmiokrotnie. W tym wypadku liczby w zupełności zastępują wszelki komentarz - podsumował Brzoska.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • wizjoner 2015-05-14 22:52:03

    To bardzo fajne: mieć "koncepcję", a na razie to w Krakowie trzem kierowcom Ubera wlepili po 10 tys. kary...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane