REKLAMA
REKLAMA

Rafał Brzoska: SALESmanago to jedna z moich najlepszych inwestycji

Autor: WNP.PL 18 września 2015 12:36

- Cały czas obserwuję światowe technologie, które najszybciej się rozwijają albo też pojawiają tam, gdzie pozornie nie ma już nic do zrobienia. To elementarz dla każdego biznesmena, który nie chce zostać w tyle w rozwoju swoich produktów - mówi Rafał Brzoska, założyciel InPostu, w rozmowie z Nowym Przemysłem.

REKLAMA

Panie prezesie, po co panu udziały w Social WiFi? Hobby, misja dobrych usług? A może najzwyczajniej nos mówi, że zarobi pan górę pieniędzy?

W przypadku Social WiFi spodziewam się osiągnąć sukces wraz z autorami tego pomysłu. Generalnie: darmowe sieci wi-fi umożliwiają śledzenie poczynań klientów w miejscach, w których oni z nich korzystają; późniejszy kontakt jest różnego rodzaju zachętą, by w tych punktach - jak choćby lotniska czy centra handlowe - znów się pojawili. 

Social Wi-Fi - wraz z Red Bullem i Paczkomatami - przetestuje na przykład ciekawą cross-promocję trzech firm w kilkudziesięciu lokalizacjach paczkomatów, gdzie będzie można korzystać z darmowego wi-fi. Mowa tu o wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi, które finalnie pomogą w rozwoju podstawowego dla mnie biznesu, skupionego w Grupie Integer.pl. 

A jak się udało z inwestycją w system SALESmanago, stworzony przez spółkę Benhauer? Taka ocena po ponad roku... 

- To, jak dotychczas, jedna z moich najlepszych inwestycji! SALESmanago plasuje się teraz na 6. pozycji na świecie w klasyfikacji platform marketing automation. Lidera w tej branży, czyli Hubspot, wycenia się w tej chwili na 1,6 mld dol., a SALESmanago jest tylko sześciokrotnie mniejszy, gdyby patrzeć przez pryzmat obsługiwanych klientów. A zatem powinien być dziś wart jakieś 200 mln dol… To jednak szacunki nie do końca precyzyjne, bo amerykańska platforma skupia trochę inny profil klientów (głównie dużych, biznesowych), co ma istotny wpływ na wycenę. 

I jeszcze odniesienie do tego, o czym wspominałem na samym początku - mam na myśli śledzenie innowacyjnych rozwiązań: jeśli rozpatrywać najważniejsze trendy w globalnym marketingu, to marketing automation jest absolutnym liderem. 

To też "spina się" z pana głównym biznesem. 

- Jak najbardziej. Wykorzystujemy narzędzia marketing automation do edukacji użytkowników. Strony czy sklepy internetowe, które wykorzystują system SALESmanago, przekazujący rozmaite informacje o Paczkomatach, odnotowują ewidentnie większy wzrost zainteresowania tą metodą dostarczania przesyłek niż te pozbawione korzyści, które daje wspomniana platforma marketingowa.

Rozmawiał: Jacek Ziarno

Cała rozmowa ukaże się w najnowszym wydaniu miesięcznika gospodarczego Nowy Przemysł

  • Maciej 2015-09-21 14:28:28

    Fenomalny fragment o wycenie Salesmanago ;-) Panie prezesie Brzoska, życzę Panu żeby podejście do wyceny własnego majątku było bardziej realistyczne bo zaczniemy wątplić w Pana status milionera (a może miliardera?)

  • Lewak 2015-09-18 17:51:38

    "Lidera w tej branży, czyli Hubspot, wycenia się w tej chwili na 1,6 mld dol., a SALESmanago jest tylko sześciokrotnie mniejszy, gdyby patrzeć przez pryzmat obsługiwanych klientów. A zatem powinien być dziś wart jakieś 200 mln dol…"



    To tak na poważnie? I to mówi osoba która inwestuje w start-upy/firmy technologiczne? Pan Brzoska z taką narracją powinien zainteresować się polityką, bardzo duży potencjał.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13294

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA