Ranking Sieci Detalicznych: Liderzy rozwoju to Biedronka i Tesco

Autor: Kondej Marketing 10 maja 2012 19:08

W Top 10 osiem sieci detalicznych podwyższyło swoje notowania, a tylko hipermarkety Carrefour i Auchan zanotowały regres. Liderem pozostała Biedronka (80,25 pkt.), która nadal ma nieznaczną przewagę nad hipermarketami Tesco (79,78 pkt.) - wynika z 11 edycji Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych.

Na trzecim miejscu podium są nadal hipermarkety Carrefour (75,64 pkt.), jednakże obniżenie notowań o niemal dwa punkty grozi w kolejnych edycjach utratą tej pozycji na rzecz Lidla (74,83 pkt.). Carrefour wyraźnie skoncentrował swoją aktywność na rozwoju sieci franczyzowej Carrefour Express (60,48 pkt.)..

W Top 10 pojawiła się sieć Netto (72,60 pkt.), która po okresie aktywnego rozwoju na zachodzie Polski coraz częściej lokuje nowe sklepy w centrum i na północy kraju.

W formacie supermarketów liderem jest Intermarche (73,17 pkt.), przed Tesco (72,73 pkt.) i Polomarketem (71,43 pkt.). W tej kategorii większość sieci poprawiła swoje wyniki, przy czym największą dynamikę wzrostu zanotowała sieć supermarketów delikatesowych Alma Market (66,70 pkt. - wzrost o 3,38 punktu).

Interesującym zjawiskiem w ostatnich miesiącach jest rosnąca pozycja sieci partnerskich stanowiących alternatywę dla handlowców, którzy nie chcą prowadzić samodzielnej działalności handlowej, ale też nie odpowiada im formuła franczyzowa. Intermarché utrzymała silną siódmą pozycję w łącznym rankingu, a Top Market zanotował wzrost o ponad 2 punkty (57,01 pkt.). W obecnej edycji zadebiutowała również sieć partnerska małych i średnich sklepów Chorten (50,42 pkt.), która w ciągu ostatniego roku urosła z 50 do ponad 140 placówek.

- Wyraźnym kierunkiem ekspansji sieci detalicznych są polskie osiedla i mniejsze miejscowości, gdzie lokuje się większość nowych sklepów w mniejszych formatach. Polacy nadal preferują niskie ceny, jednakże przykładają coraz większą wagę do jakości produktów i wygody dokonywania zakupów. W efekcie wiele wiodących sieci podejmuje intensywne działania modernizacyjne, które tworzą nową jakość na polskim rynku. Tesco rozwija koncept hipermarketów kompaktowych Tesco Express, Carrefour tworzy sieć franczyzowych średnich sklepów Carrefour Express, a Biedronka modyfikuje swój dyskontowy koncept poprzez wprowadzanie rozwiązań typowych dla supermarketów. Jednocześnie sieć wyraźnie traci dotychczasową przewagę cenową - wynika z komunikatu Kondej Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane