PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Raport Deloitte: Liczba lokalizacji click and collect wzrośnie w tym roku o 20 proc.

www.portalspozywczy.pl 5 lutego 2015 11:24

Polska wkracza w trzecią falę transformacji technologicznej - wynika z raportu przygotowanego przez Deloitte. Obserwowane zmiany mają wpływ na handel, co potwierdza rosnąca liczba lokalizacji typu click and collect. W obecnym roku w całej Europie ma ich być o 20 proc. więcej niż w ubiegłym roku, czyli pół miliona.

REKLAMA
System click and collect umożliwia konsumentom odbiór towarów zakupionych przez internet w określonych miejscach, takich jak wydzielona przestrzeń sklepu, centra handlowe, czy paczkomaty. Ta forma handlu bardzo dynamicznie rozwija się również w Polsce. Korzystają z niej takie firmy jak Tesco, Empik oraz Zara.

W przypadku sklepów Tesco usługa dostępna jest w około 30 lokalizacjach, jednak zgodnie z zapowiedziami w perspektywie kilku najbliższych lat ma objąć wszystkie punkty w kraju.

Empik oferuje możliwość odbioru zamówienia online w swoich salonach, w ponad 100 miastach w całej Polsce.

Ciekawe rozwiązania wprowadził Supersam.pl. Platforma umożliwia zamówienie online oraz osobisty odbiór artykułów z różnych punktów detalicznych. Jednocześnie dzięki wprowadzonym udogodnieniom, klient może wyszukać punktu odbioru na podstawie podanego kodu pocztowego.

Kilka sposobów odbioru zamówień online przewiduje Merlin.pl. Klienci mogą wybrać dogodną lokalizację, wśród których znajdują się firmowe punkty Merlin, sklepy Małpka Express oraz Kolporter. Dodatkowo możliwy jest odbiór w wybranych kioskach Ruchy w ramach usługi Paczka w Ruchu oraz w Paczkomatach InPost.

W przypadków sklepów odzieżowych Zara, klienci mogą odebrać zamówiony towar w wybranych sklepach na terenie kraju.

Z badania Deloitte dotyczącego świątecznych zakupów wynika, że 41 proc. polskich konsumentów przy wyszukiwaniu produktów korzysta ze sklepów internetowych. 32 proc. respondentów łączy wyszukiwanie produktów w sklepach internetowych oraz tradycyjnych placówkach handlowych.

W porównaniu do roku 2012 liczba konsumentów korzystających przy zakupach głównie z internetu wzrosła w 2014 roku aż o 12 proc. Jednocześnie ciągle 60 proc. badanych Polaków deklaruje, że wybiera sklepy tradycyjne, aby móc dokonać końcowego zakupu wybranego produktu.

Konsumenci, którzy wybierają usługi typu Click and Collect wskazują szereg zalet tego typu zakupów. Istotna przede wszystkim oszczędność czasu, możliwość odbioru towaru bez oczekiwania w kolejce, ograniczenie kosztów dostawy oraz możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze (w przypadku punktów zlokalizowanych poza sklepami, np. paczkomaty).

Czternasta edycja corocznego raportu TMT Predictions prezentuję prognozy na najbliższe 12 - 18 miesięcy w obszare sektora Technologii, Mediów oraz Telekomunikacji na świecie. Prognozy oparte są na infomracjach pochodzących od klientów firm członkowskich w ramach sieci Deloitte z całego świata, a także informacjach wewnętrzych oraz pogłębionych wywiadach z analitkami branżowymi i rozmowach przeprowadzonych z organizacjami handlowymi.

  • ikomersiak 2015-03-04 12:47:37

    Jest wiele podmiotów, które radzą sobie o wiele lepiej z tą usługą niż te wymienione w artykule. Rossmann oferuje odbiór już we wszystkich sklepach w 3 godziny od zamówienia. Sklepy z AGD i RTV mają bardzo dużo punktów odbioru, cześć też współpracuje ze stacjami paliw. Warto zobaczyć gdzie można odebrać zamówienie za darmo zamiast płacić za kuriera.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16514

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA