REKLAMA
REKLAMA

Raport Deloitte: Rosnąca świadomość klientów wyzwaniem dla firm

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 28 kwietnia 2014 09:38

Pomimo spowolnienia gospodarczego, w minionym roku podatkowym (zakończonym najpóźniej w czerwcu 2013 r.) wyniki sprzedaży 250 największych firm z sektora dóbr konsumpcyjnych przekroczyły 3,1 bln dol.

REKLAMA

Utrzymująca się popularność tabletów i smartfonów pozwoliła producentom elektroniki i komputerów niezmiennie utrzymać palmę pierwszeństwa w zestawieniu firm z branży dóbr konsumpcyjnych według osiągniętych przychodów. Globalizacja, Internet i rozwój technologiczny zrewolucjonizowały zachowania klientów, którzy są coraz bardziej świadomi swoich decyzji zakupowych. Autorzy raportu Deloitte „Global Powers of Consumer Products 2014" prognozują, że obecne ożywienie gospodarcze może wzbudzić aktywność firm z tego sektora i funduszy private equity na rynku M&A.

Globalne spowolnienie gospodarcze odbiło się wyraźnie na przychodach firm z sektora dóbr konsumpcyjnych. Średni wzrost w ostatnim zamkniętym roku podatkowym wyniósł 5,1 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 7 proc. Ponad 60 proc. firm, które znalazły się w zestawieniu (154 spośród 250) zanotowało wolniejszy wzrost przychodów niż rok wcześniej. - Nie najlepiej na tym tle wygląda Ameryka Północna i Europa, gdzie wzrost wyniósł jedynie 4 proc. W przypadku Europy już drugi rok z rzędu jest to wynik poniżej średniej całego zestawienia. Nadzieję na rozwój i wzrost przychodów dają producentom rynki wschodzące. Afryka i Bliski Wschód (16,9 proc.), Ameryka Łacińska (16,8 proc.) oraz region Azji i Pacyfiku (5,6 proc.) wykazały się najwyższymi wzrostami - mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.

Według autorów raportu, w 2014 roku wielu producentów dóbr konsumpcyjnych zainwestuje w rozwój e-commerce, umożliwiając zakupy klientom z całego świata. Aby sprostać presji konkurencyjnej firmy będą m.in. podejmowały działania takie jak: wprowadzenie globalnych łańcuchów dostaw, głębsze wejście na rynek internetowy oraz zwiększenie funduszy na pozyskanie informacji o oczekiwaniach i potrzebach klientów.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13889

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA