REKLAMA
REKLAMA

Raport: eBay kontra Aliexpress - gdzie najczęściej kupujemy za granicą?

Autor: pr 12 lipca 2016 09:56

Polacy w kwestii zakupów internetowych niechętnie „udają się” za granicę. Tylko 10 proc. ogółu przebadanych internautów zadeklarowało korzystanie z zagranicznych e-sklepów. Wśród tej niewielkiej grupy respondentów najpopularniejszą marką jest eBay.com (19 proc.). Badani często wskazywali również Aliexpress.com (12 proc.) oraz Amazon.com (9 proc.) - wynika z najnowszego badania Gemius.

REKLAMA

─ Choć Polacy najczęściej kupują w polskich sklepach internetowych, to nie oceniałbym tego zjawiska w kategoriach lokalnego patriotyzmu czy wspierania rodzimych przedsiębiorców, choć nie wątpię, że część konsumentów kupuje w sklepach z końcówką .pl właśnie z tych powodów ─ wyjaśnia Marek Molicki, ekspert Gemiusa. ─ Przyczyna tego zjawiska jest moim zdaniem znacznie prostsza. Po pierwsze, oferta polskich sklepów internetowych jest na tyle szeroka, że większość poszukiwanych towarów można kupić w Polsce. To natomiast oznacza zazwyczaj krótszy czas dostawy ─ zwłaszcza w porównaniu z dostawami z Azji czy USA, niższe koszty przesyłki oraz co istotne skróconą drogę do ewentualnych reklamacji. Niewątpliwie, istotnym czynnikiem branym pod uwagę w czasie zakupów jest cena, a ponieważ ta nie jest drastycznie wyższa, Polacy decydują się na zakupy w lokalnych sklepach. Jeśli cokolwiek zmieni się na rynku to głównie za sprawą pojawienia się polskich wersji światowych gigantów takich jak Amazon. Choć wydaje mi się, że ta marka jest dobrze przygotowana do ekspansji, to warto pamiętać wejście na polski rynek platformy eBay i jej porażkę w starciu z Allegro. Z przyzwyczajeniem jest bardzo trudno walczyć. Jeśli do nawyków dodamy obsługę klienta na wysokim poziomie, wówczas polskie sklepy nie powinny przesadnie martwić się o swoją przyszłość ─ dodaje Molicki.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że zakupy na stronach zagranicznych są najpopularniejsze wśród osób młodszych. E-konsumenci w wieku do 34 lat stanowią 26 proc. deklarujących tego typu aktywność. W grupie kupujących online dominują użytkownicy o dochodach gospodarstwa domowego na poziomie powyżej 5 tys. zł (21 proc.). Popularność zakupów transgranicznych jest najmniejsza wśród mieszkańców wsi (5 proc.) oraz osób w wieku powyżej 50 lat (6 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA