Raport: Klienci jednorazowo zostawiają w restauracji 24 zł

Autor: dlahandlu.pl 12 stycznia 2016 12:03

Raport: Klienci jednorazowo zostawiają w restauracji 24 zł Profesjonalistów sektora gastronomii oceniają potencjał rynku jako rosnący, fot. za Forum Gdańsk

59 proc. badanych profesjonalistów sektora gastronomii oceniło potencjał rynku jako rosnący, a blisko 70 proc. z nich deklaruje chęć wprowadzania nowych trendów w swoim lokalu - potwierdza raport „Polska na Talerzu 2015” przygotowany w oparciu o badanie branży gastronomicznej.

50% właścicieli restauracji zauważa rosnącą ilość gości w swoich lokalach. Ponad jedna trzecia zadeklarowała zwiększenie obrotów względem poprzedniego roku, a kolejne 33% utrzymało wynik bez zmian. Według przedstawicieli lokali gastronomicznych, klienci za wizytę płacą średnio 24 zł.

„Średnia suma, którą klienci zostawiają w lokalach, to dowód na rosnącą popularność dań stosunkowo tanich i szybkich. Jest to także zbieżne z rosnącą popularnością posiłków przygotowywanych na określoną porę dnia - w tym wypadku głównie lunch, na którym wyrosła kategoria Street Food stanowiąca trend światowy.” – podsumowuje Szymon Kraus z organizacji Street Food Polska.

 Zdaniem ankietowanych, konsumenci przy wyborze lokalu kierują się przede wszystkim jakością dań (73%) oraz cenami (70%). Co istotne, wyniki te pokrywają się niemal całkowicie z deklaracjami klientów, którzy w konsumenckiej części raportu, na dwóch pierwszych miejscach umieszczali właśnie jakość oraz ceny, jako główne elementy oceny.

76% szefów uważa, że ważne jest profesjonalne podejście do gości, a 74% uznało obsługę zdolną do udzielenia rzetelnej informacji za ważną dla klientów.

Wdrożenie nowych trendów zadeklarowało blisko trzy czwarte ankietowanych, twierdząc, że wykorzystuje niektóre nowości w swoim lokalu. Do istotnych kierunków rozwoju branża zalicza również modę na posiłki przeznaczone na daną porę dnia (39%) oraz mniej kaloryczne jedzenie (32%). Do widocznych trendów należy także zaliczyć zmniejszanie wielkości porcji potraw na rzecz ich jakości oraz w celu osiągania lepszych efektów wizualnych.

Właściciele lokali gastronomicznych przyznają , że klika razy w roku dokonują dużych zmian w menu (32%). Zaledwie 15% traktuje ofertę jako stały element i niechętnie podejmuje się zmian.

Przedstawiciele branży zaczęli dostrzegać istotną rolę profesjonalnego przygotowania kadry, ale wskazują jednocześnie na wyzwania w zakresie znalezienia rzetelnych pracowników. Właśnie dlatego blisko 60% zadeklarowało, że inwestuje w szkolenia swojego zespołu.

„Branża gastronomiczna w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się obszarów, ale u podstaw tego zjawiska nie leżą tylko czynniki ekonomiczne. To zmiana przyzwyczajeń Polaków, większa otwartość i rosnący trend spędzania czasu poza domem, ze znajomymi, często przy dobrym posiłku. Właśnie dlatego rozwój tej branży w Polsce rozpatrujemy także w aspekcie jakościowym. Własna gastronomia to dla wielu coraz częściej styl życia oraz pasja i to wyraźnie widać w wynikach drugiej części raportu „Polska na Talerzu 2015” – podsumowuje Eric Poirier, Prezes MAKRO

Raport opracowany na podstawie badania IQS.

MAKRO ma obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300000 mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • bobo 2016-01-12 14:45:54

    24zł to chyba nie w Warszawie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane