Raport: Kurierzy rządzą na polskim rynku e-commerce

Autor: dlahandlu.pl 13 czerwca 2016 13:35

Wysyłka kurierska, przesyłka polecona Poczty Polskiej i Paczkomaty to trzy sposoby dostawy najczęściej oferowane przez polskie e-sklepy – wynika z danych zebranych przez firmę DreamCommerce, dostawcę oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper.

Niemal 35 proc. e-sklepów oferuje dostawę przesyłki za pośrednictwem przynajmniej jednego operatora logistycznego (kuriera), 26 proc. – poprzez list polecony, a 17 proc. – przez paczkomaty. 

Niektóre e-biznesy oferują nawet sześć opcji wysyłkowych – wynika z raportu DreamCommerce. Jeżeli jednak wziąć pod uwagę transakcje i faktycznie wybierane przez klientów sposoby dostawy, okazuje się, że w ponad 35 proc. sklepów wykorzystywana jest tylko jedna forma przesyłki, w 30 proc. dwie, a w niemal 17 proc. sklepów – tylko trzy.

Przy wyborze form dostawy trzeba wziąć pod uwagę takie czynniki jak asortyment sklepu, gabaryty oferowanych produktów i opakowań oraz lokalizacja potencjalnych klientów. Rozsądne wydaje się wprowadzenie na początku większej liczby metod, a następnie zamykanie kanałów najmniej popularnych, a przez to najmniej opłacalnych biznesowo. Opcją dla dużych sprzedawców, wysyłających codziennie setki paczek bądź specjalizujących się w produktach gabarytowych, jest współpraca z brokerem kurierskim, który zarządza całym procesem wysyłki.

Warto też pamiętać o dopasowaniu opakowań do metody dostawy i rozmiarów przesyłek np. do wielkości skrytek w paczkomatach.

Niektórzy właściciele e-sklepów celowo ograniczają ilość dostępnych kanałów wysyłkowych. Ma to związek ze specyfiką sprzedawanych towarów. Przykładowo, w sklepie z porcelaną zulana.pl przesyłkę dostarcza wyłącznie kurier. Jak mówi Agnieszka Szymanowska, właścicielka sklepu, logistyka to nie tylko proces dostarczenia zamówienia, ale również przygotowania produktu – Dlatego owijamy przedmioty w folię bąbelkową, między talerzami umieszczamy przekładki, a całość wkładamy do specjalnie przez nas zaprojektowanego pudełka. Nasze doświadczenie pokazuje, że im większa paczka, tym bezpieczniejsza. Po prostu trudniej nią rzucać w trakcie transportu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10724

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane