Raport: Podczas zakupów spożywczych najwięcej klientów przyciągają czasowe obniżki cen

Autor: dlahandlu.pl 26 października 2016 10:45

Do korzystania z promocji przyznaje się aż 97 proc. Polaków, a 44 proc. z nich to Promo Hunters, czyli osoby aktywnie poszukujące korzystnych ofert – wynika z 1. edycji raportu „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” przygotowanego na zlecenie MyShop.mobi. W zależności od kategorii zakupowej, na Polaków działają inne rodzaje promocji. W kategorii „Moda” najwięcej klientów reaguje na wyprzedaże sezonowe (35 proc.), w branży „Elektronika” najbardziej działają programy lojalnościowe (37 proc.), a w przypadku zakupów spożywczych – obniżki cen (35 proc.).

–  Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że co czwartemu Polakowi zakupy sprawiają przyjemność, a co piąty lubi je, gdy może skorzystać z promocji. Widać zatem, że spora grupa podchodzi do zakupów z dużą sympatią, a atrakcyjne oferty tylko zwiększają odczuwaną przyjemność kupowania. Pewnie dlatego niemal każdy Polak przyznaje się do korzystania z promocji i to niezależnie od kategorii zakupowej. Jednak aby sklep ze swoją ofertą trafił do klientów, musi wziąć pod uwagę, że każdy z nich jest inny i w inny sposób kupuje. Z raportu „mShopper 2.0” dowiadujemy się, że są tzw. „smart shoppers”, którzy kupują analitycznie, „now shoppers” kupujący pod wpływem chwili oraz „social shoppers”, dla których zakupy to cały proces społeczny. Dotarcie do każdego z nich to obecnie spore wyzwanie dla handlu – mówi Maciej Tygielski, CEO, MyShop.mobi.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8209

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane