PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Raport: Polacy na zakupach w sieci - co kupujemy najchętniej

Autor: pr 26 lipca 2016 10:13

Z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że trzy kategorie produktów najchętniej kupowanych w sieci to: odzież, akcesoria i dodatki (72 proc. badanych deklaruje dokonanie zakupu z tej kategorii) oraz książki, płyty i filmy (68 proc.), a także telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM (56 proc.). Odzież i dodatki to również produkty najbardziej popularne wśród osób kupujących w zagranicznych serwisach internetowych. Miejsca w rankingu popularności ulegają jednak przesunięciom, gdy przyglądamy im się przez pryzmat płci, wieku czy wykształcenia e-konsumentów.

REKLAMA

─ Dla popularności zakupów odzieżowych w sieci kluczowe są trzy czynniki: cena, wygoda, asortyment ─ mówi dr Jolanta Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego. ─ Nie bez znaczenia jest też wygoda dokonywania zakupów ─ każdego dnia, przez całą dobę, nie ruszając się sprzed komputera można przebierać w ofertach marek z całego świata, często niedostępnych w sklepach stacjonarnych w Polsce. Problem z brakiem możliwości przymierzenia i obejrzenia towaru rekompensuje się darmową dostawą i niejednokrotnie możliwością bezpłatnego zwrotu zakupionych produktów. Konsumenci kupujący w sieci mają gwarantowaną możliwość odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, niektóre e-sklepy z asortymentem odzieżowym oferują jednak nawet 100 dni na zwrot towarów. Tak więc bez większego ryzyka ubrania można zamówić, przymierzyć na spokojnie w domu, a następnie bez żadnych lub prawie żadnych konsekwencji odesłać, jeśli nie spełnią naszych oczekiwań ─ dodaje Tkaczyk.

Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po takie kategorie produktów jak odzież, akcesoria i dodatki, kosmetyki, biżuteria i obuwie. Częściej deklarują także zakupy zabawek i artykułów dziecięcych. Mężczyźni natomiast chętniej kupują online szeroko rozumiany sprzęt elektroniczny, oprogramowanie, samochody, artykuły dla kolekcjonerów oraz ubezpieczenia.

Respondenci w wieku 25–34 lat chętniej niż inni sięgają w internecie po odzież, książki i filmy czy elektronikę. Częściej niż pozostałe grupy wiekowe kupują też bilety do kina, kosmetyki, artykuły dziecięce. Rezerwowanie podróży online jest z kolei tak samo popularne wśród użytkowników w wieku 25─34 lat jak i wśród osób 50+ (po 54 proc.). Najstarsza grupa respondentów chętnie kupuje w sieci również sprzęt RTV/AGD (63 proc.).

─ Przy zakupach sprzętu AGD/RTV istotny jest efekt odwróconego ROPO czyli zakupu produktów w sieci po wcześniejszym obejrzeniu w sklepie stacjonarnym. W wyborze e-sklepu z elektroniką istotne są również usługi około produktowe, takie jak gwarancja odbioru czy konfiguracja sprzętu – wyjaśnia Krzysztof Zieliński, ekspert Gemiusa. ─ Postępująca informatyzacja usług biletowych sprzyja wzrostowi zakupów i płatności online. Z kolei wzrost popularności szybkich przelewów będzie sprzyjać zakupom impulsowym i mikropłatnością. Polski rynek e-commerce ma wciąż wiele nisz dla ciekawych modeli zakupowych, które odpowiedzą na potrzeby wymagających e-konsumentów – dodaje Zieliński.

Wyniki raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” wskazują na wyraźnie większe zainteresowanie osób z wyższym wykształceniem niemal wszystkimi kategoriami produktów dostępnych w internecie. Znacznie częściej niż inni kupują oni bilety do teatru/kina, sprzęt RTV/AGD oraz produkty farmaceutyczne. Częściej też dokonują rezerwacji podróży i wycieczek.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6234

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA