PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Raport: Polski konsument lubi gotówkę i jest wrażliwy na ceny

Property News 19 listopada 2016 09:30

Polski klient nadal najchętniej płaci gotówką, choć coraz częściej wykorzystuje płatności zbliżeniowe i mobilne. Korzysta także z alternatywnych metod płatności online - pokazuje najnowszy raport “The World Shopper” przygotowany przez ekspertów ds. nieruchomości handlowych w Colliers International.

REKLAMA

Mimo rosnącej popularności zakupów online, sposób w jaki konsumenci na całym świecie nabywają dobra i za nie płacą, wciąż pozostaje bardzo zróżnicowany. W Polsce jedynie 24 proc. klientów dokonuje zakupów w zagranicznych e - sklepach. Ci, którzy to robią, wybierają głównie portale z siedzibą w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz Chinach. Polski klient chce, by jego zamówienia dostarczane były do domu lub miejsca pracy, wśród e-nabywców dużą popularnością cieszą się także paczkomaty.

Polacy nabywają dużo produktów podstawowych oraz tych do domu, ale niewiele wydają na rozrywkę. Produkty codziennego użytku kupują w super i hipermarketach, jedynie 5 proc. klientów przyznaje się do kupowania żywności online. Polski nabywca jest „wrażliwy” na ceny - przy codziennych zakupach ponad połowa konsumentów „poluje” na tańsze produkty, a niemal jedna trzecia ograniczyła w ostatnich latach zakup produktów premium. Chociaż siła nabywcza w Polsce jest znacznie niższa niż na pozostałych analizowanych w raporcie rynkach europejskich, charakteryzuje się ona jedną z najwyższych stóp wzrostu w ostatnich latach (do 25 proc. pomiędzy 2010 i 2015 rokiem).

Polski konsument niechętnie używa karty kredytowej, choć jednocześnie jest bardzo otwarty na wszelkiego rodzaju nowinki technologiczne. Niezależnie od szybko rosnącej popularności płatności zbliżeniowych, obserwuje się w Polsce równie szybki wzrost płatności mobilnych. BLIK - polski system płatności mobilnych, uruchomiony na początku 2015 roku i wspierany przez sześć banków - pozwala klientom dokonywać płatności w sklepie oraz online, wypłacać gotówkę z bankomatu i dokonywać płatności P2P przez telefon komórkowy. Wykorzystanie systemu rośnie w dynamicznym tempie. W ciągu pierwszego roku jego działalności 1,6 miliona użytkowników dokonało już 2,5 mln transakcji. W maju 2016 roku, klienci siódmego banku uzyskali dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK w swoich aplikacjach mobilnych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA