Raport: Warszawski rynek handlowy z potencjałem rozwoju dla nowych projektów

Autor: dlahandlu.pl 7 listopada 2013 23:34

Utrzymujące się zainteresowanie najemców i deweloperów, niski wskaźnik powierzchni niewynajętej oraz jeden z najniższych wśród polskich aglomeracji poziom nasycenia powierzchnią handlową, potwierdzają potencjał warszawskiego rynku - wynika z raportu "Warszawski rynek nieruchomości" po III kw. 2013 r. opublikowanym przez firmę Johnes Lang LaSalle.

Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych, Jones Lang LaSalle, komentuje: "Dynamiczny rozwój nowych dzielnic mieszkaniowych oraz poprawa infrastruktury drogowej kreują nowe lokalizacje handlowe i generują zapotrzebowanie na kolejne projekty, takie jak m.in. Galeria Wilanów i Galeria Białołęka. Nowym projektom sprzyja także jeden z najniższych wśród polskich aglomeracji poziomów nasycenia powierzchnią handlową, przy jednocześnie najwyższej sile nabywczej mieszkańców. O atrakcyjności warszawskiego rynku handlowego świadczy również utrzymujące się zainteresowanie najemców. Z raportu Jones Lang LaSalle Retail Destination Europe wynika, że Warszawa pod względem atrakcyjności dla międzynarodowych sieci handlowych wyprzedza m.in. Sztokholm, Lyon czy Kopenhagę. Równolegle na znaczeniu zyskują małe, osiedlowe centra convenience oraz rozwijające się warszawskie ulice handlowe -z planowanymi rewitalizacjami takich obiektów jak Three Crosses Square 10/14 czy budynku CEDET w Alejach Jerozolimskich - których oferta skierowana jest nie tylko do turystów, ale i osób preferujących inny niż w galeriach handlowych styl zakupów".

Podaż - debiutuje pierwsza od 6 lat śródmiejska galeria handlowa

Na koniec III kw. 2013 r. podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w aglomeracji warszawskiej osiągnęła 1,61 mln mkw. GLA, z czego 1,10 mln mkw. przypadło na centra handlowe (łącznie 36 obiektów). Wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową osiągnął 445 mkw. / 1 000 mieszkańców i nadal jest jednym z najniższych wśród głównych polskich aglomeracji. Z analiz Jones Lang LaSalle wynika, że takie lokalizacje jak Wilanów, Białołęka, Tarchomin, Ursynów czy Bielany mają szczególny potencjał pod nowe inwestycje handlowe. Rozwojowi rynku handlowego sprzyjają także najwyższe w kraju statystyki siły nabywczej - w przypadku aglomeracji warszawskiej jest to 9 294 euro na osobę na rok (ok. 60% wyżej niż średnia krajowa).

Najważniejszym wydarzeniem na warszawskim rynku handlowym w III kw. było otwarcie pierwszego śródmiejskiego centrum handlowego od czasu debiutu Złotych Tarasów w 2007 r., czyli Placu Unii City Shopping (15 500 mkw.), komercjalizowanego przez zespół Jones Lang LaSalle. Utrzymuje się trend rozbudowy już istniejących obiektów połączony z odświeżeniem ich oferty. W analizowanym okresie Galeria Mokotów powiększyła się o 5 000 mkw. (działają na niej Zara i Peek & Cloppenburg) oraz rozszerzyła strefę restauracyjną (zw. Aleją Smaków). Planowane są również przebudowy / rozbudowy kilku starszych obiektów, np. Auchan Piaseczno, Centrum Janki, Atrium Promenada, Tesco Kabaty czy Wola Park, aby sprostać wymaganiom dynamicznie zmieniającego się rynku.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane