PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Raport: Wygoda zakupów, a nie cena będą stanowiły o sukcesie sklepu

Autor: POHiD, www.dlahandlu.pl 13 listopada 2013 11:21

Raport: Wygoda zakupów, a nie cena będą stanowiły o sukcesie sklepu

Wygoda robienia zakupów, rozumiana jako łatwość dotarcia, i poświęcenie minimalnej koniecznej ilości czasu na zakup odpowiednich produktów spełniających oczekiwania konsumentów raczej niż cena, będą stanowiły o sukcesie punktów detalicznych. Najbliższe lata to niewątpliwie czas, gdy obok zmian strukturalnych, z dużym prawdopodobieństwem oczekiwać należy także dalszych zmian jakościowych we wszystkich segmentach handlu FMCG - czytamy w raporcie "Znaczenie handlu w gospodarce narodowej" przygotowanym przez POHiD, we współpracy z GfK Polonia i Instytutem Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.

Zdaniem autorów raportu kolejną kwestią, która może mieć istotny wpływ na rozwój polskiego handlu to postępująca zmiana stylu życia dotycząca przede wszystkim mieszkańców dużych ośrodków miejskich. To właśnie młodzi wielkomiejscy konsumenci mogą okazać się siłą sprawczą zmian, które będziemy obserwować w detalu.

Autorzy raportu dokonali również analizy cen koszyka kategorii FMCG. Podzielili go na dwie kategorie.- W jednym umieściliśmy tzw. produkty
markowe, te z wyższej półki. W drugim koszyku analizowaliśmy produkty „pierwszej ceny", czyli najtańsze produkty w wybranych kategoriach. Wnioski są zbieżne, jednak ceny koszyków w zależności od definicji, kształtują się inaczej. Biorąc pod uwagę produkty markowe, najniższa wartość koszyka produktów została odnotowana w punktach typu cash&carry, gdzie jak wiemy sporo konsumentów bezpośrednio dokonuje zakupów do swojego gospodarstwa. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy dyskontowe. W obu tych kanałach wartość koszyka jest o ponad 10 proc. niższa niż w sklepach małoformatowych. W przypadku koszyka produktów „pierwszej ceny" oferta cash&carry również zajmuje pierwszemiejsce, jednak jest ona na prawie tym samym poziomie, co oferta hipermarketów. Sklepy dyskontowe produkty pierwszej ceny oferują w nieco wyższej cenie niż hipermarkety.
Oferta sklepów wielkoformatowych w obu przypadkach - koszyka produktów markowych i koszyka pierwszej ceny, jest znacznie korzystniejsza niż to, co oferują inne formaty, w tym sklepy małoformatowe, delikatesy, kioski czy sklepy na stacji paliw. Przy czym szczególnie duże różnice w cenach występują w kontekście koszyka pierwszej ceny - 74 proc. do 107 proc. - czytamy w raporcie.

Nowe trendy, które obserwują autorzy raportu na rynku detalicznym to przede wszystkimrozwój sklepów franczyzowych, dopasowanie oferty do lokalnego klienta, dążenie do wysokiej satysfakcji i obsługi klienta lokalnego i oferta szyta na miarę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane