Raport: Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów

Autor: dlahandlu.pl 29 marca 2016 13:12

Polscy internauci są mobilni. Jak wynika z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej przygotowała firma Mobile Institute, 75 proc. Polaków aktywnych w sieci posiada urządzenie mobilne. Średnio na jednego Polaka przypada 1,7 urządzenia połączonego z Internetem. mShopper 2.0 to druga edycja największego i najbardziej szczegółowego badania m-commerce w Polsce.

Mobilni Polacy wykonują na swoich urządzeniach mobilnych średnio 5 różnych czynności tzw. smart, czyli niemożliwych do realizacji na klasycznym telefonie komórkowym. Przede wszystkim korzystamy z Internetu na naszych smartfonach i tabletach, jesteśmy aktywni w social mediach, oglądamy wideo i gramy. Już ponad 40 proc. Polaków świadomie i aktywnie korzysta z różnych aplikacji mobilnych.

– Zakupy mobilne wyszły z niszy przeznaczonej dla trendsetterów i cyfrowych geeków. Obserwujemy dwucyfrowy wzrost odsetka osób mających za sobą m-commersowe doświadczenia, a smartfon lub tablet zmieniają się z urządzenia pomocniczego, autoryzacyjnego, w główne narzędzie zakupowe. Z mobilnych zakupów korzystają już wszyscy – młodzi i w średnim wieku, z dużych miast, średnich, miasteczek i wsi. Dobrze i źle wykształceni. Słowem, wszyscy Polacy – zauważa Andrzej Garapich, prezes Polskich Badań Internetu.

37 proc. ogółu internautów robi zakupy mobilne, a 53 proc. spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. Co ważne, m-commerce cały czas rośnie, natomiast widać lekki spadek w zakupach realizowanych na komputerach PC i laptopach. Już 43 proc. osób kupujących w sieci robi zakupy na smartfonach, a 29 proc. na tabletach.

– Polacy są coraz bardziej zbratani ze smartfonem, używają coraz aktywniej aplikacji, korzystają z coraz większej liczby aplikacji. To pochodna coraz szybszych sieci komórkowych i powiększającego się zasięgu LTE zapewniających coraz większy komfort użytkowania. Play - posiadający bazę najbardziej zaawansowanych użytkowników mobilnych - sprzedaje praktycznie wyłącznie smartfony z LTE. Pozostali operatorzy są niewiele w tyle. A wszyscy pełną parą inwestują w sieć 4G – zauważa Witold Tomaszewski, redaktor naczelny serwisu Telepolis.pl.

Dobra dynamika dla m-commerce nie oznacza jednak, że firmy zajmujące się handlem internetowym powinny całkowicie skupić swoją uwagę na kanale mobilnym. Nadal 80 proc. osób kupujących przez Internet wykorzystuje w tym celu laptop lub komputer stacjonarny. Najbardziej właściwym podejściem, zapewniającym najlepsze doświadczenia dla kupujących, jest zatem dbanie o różnorodne formy dokonywania zakupów internetowych i kontaktu z klientem, czyli multi- lub omnichannel.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane