Rast i Supeco - mniej znane szyldy Carrefoura w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 25 lipca 2017 12:28

Sieć Carrefour ma w naszym kraju aż siedem szyldów: Carrefour (hipermarkety),  Carrefour market, Carrefour Express (zielone i pomarańczowe logo), Globi, Rast i Supeco. Ostatni z nich niedawno otworzył dopiero drugą placówkę w Polsce.

Sieci Rast i Supeco raczej nie są kojarzone w naszym kraju z francuskim detalistą. Wydaje się, że Carrefour raczej nie inwestuje w rozwój tych szyldów. 

Sieć Rast do supermarkety działające głównie na terenie Olsztyna (tylko jeden z 12 sklepów działa w Działdowie). Przejęcie tych sklepów przez francuskiego detalistę  nastąpiło w grudniu 2013 r. Sklepy nie zmieniły jednak szyldu na Carrefour. Wcześniej operatorem sklepów była spółka Ibes, która zawarła umowę z Bomi w zakresie przejścia sklepów do formatu franczyzowego w rejonie warmińsko - mazurskim. W sieci działa obecnie 12 sklepów, a ostatnie otwarcie miało miejsce kilka lat temu. Od tamtej pory spółka nie inwestuje w szyld.

Natomiast szyld Supeco to specyficzny rodzaj dyskontu. Technicznie rzecz biorąc, Supeco jest sklepem typu "soft discount". Na jego półkach znajduje się 6 300 produktów. Powierzchnia sklepów wynosi między 1,5 tys. a 2 tys. mkw. Placówki zachęcają klientów do jak największych zakupów poprzez ofertę obniżki cen przy kupnie wielu sztuk danego produktu. Ostatnio szyld wszedł do Włoszech. Supeco zajęło miejsce hipermarketu Carrefour, który detalista planował zamknąć na początku roku. Po negocjacjach ze związkami zawodowymi firma Carrefour zdecydowała w kwietniu, aby przekształcić sklep w dyskont o powierzchni 1.500 mkw. 
W 2014 r. portal Planet Retail spekulował, że Grupa Carrefour w przyszłości może wprowadzić koncept dyskontów Supeco do kilku europejskich krajów, w tym do Polski. I faktycznie koncept wszedł do naszego kraju, ale po cichu. Na razie szydl możemy spotkać tylko w dwóch miastach: w Piekarach Śląskich i od niedawna w Tarnowie (sieć w maju br. poszukiwała pracowników do nowego sklepu). Carrefour nie zdradza czy planuje rozwijać ten format. 

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 800 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10690

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane