Real: Marki na wyłączność będą wprowadzane w tzw. trudnych kategoriach

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2012 13:24

Na temat rozwoju marek własnych, barier wejścia w niektóre kategorie i postrzegania produktów private label przez klientów rozmawiamy z Jarosławem Mocem, dyrektorem pionu marki własnej, operacyjnego wsparcia sprzedaży i zarządzania cenami w Real Polska.

Obecna sytuacja ekonomiczna pomoże rozwojowi marek własnych?

Paradoksalnie spowolnienie gospodarcze może pomóc marce własnej ze względu na to, że jest to oferta bardziej korzystna cenowo. Tak jak w przypadku Reala są to produkty tańsze, choć budowane na profilach jakościowych porównywalnych z produktami najlepszych marek. Jedyną barierą w ich rozwoju i sprzedaży jest kwestia przekonania klienta, że warto zaufać ich dobrej jakości. Wówczas jest szansa, że zainteresowani oszczędnościami klienci będą wybierali marki własne, wiedząc, że nie tracą na jakości. Ten proces odbywa się o wiele łatwiej w kategoriach, w których opakowanie nie ma znaczenia, takich jak papier toaletowy czy ręcznik. Już dzisiaj papier toaletowy marki własnej Real Quality jest liderem sprzedaży w tej kategorii zarówno pod względem ilości jak i wartości sprzedaży. I nie jest mu w stanie zagrozić żaden z produktów markowych. Są jednak kategorie, w których bariera wejścia dla marek własnych jest większa. Dobry przykładem są kosmetyki sprzedawane
pod brandem Real Quality. Ich sprzedaż napotyka na bardzo duże trudności, bo klienci nie są jeszcze gotowi postawić tych produktów na półkach w łazience, w miejscu eksponowanym dla gości. Drugą kategorią produktów, gdzie trudno jest się przebić z markami własnymi są te towary, gdzie występuje duże przywiązanie klientów do marki, czyli np. kawa. I w tych kategoriach rozwój będzie postępował o wiele trudniej i wolniej.

Podobnie wrażliwą kategorią są produkty dla dzieci.

To prawda. Żywność i produkty dla dzieci to skomplikowane kategorie w rozwoju marki własnej. Podobne problemy nastręcza żywność dla zwierząt, w której mamy marki własne zarówno w segmencie pierwszej ceny, jak i średniej półki Real Quality. Są one dużo tańsze od towarów markowych, a zbudowane na porównywalnych profilach jakościowych. Pozostaje jednak pytanie, czy klienci, którzy traktują swoje zwierzęta niemal jak dzieci, zechcą sięgnąć i przestawić się na naszą markę. To będziemy wiedzieli dopiero za kilka miesięcy. Z drugiej strony jest to bardzo obiecująca kategoria bo rośnie o ok. 30 proc. rok do roku mimo doniesień o kryzysie. Mając to na uwadze wprowadziliśmy swoje produkty w tej kategorii, ale z pewnymi obawami o to, czy będą się sprzedawały tak dobrze, jak zakładamy.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10941

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane