PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Reklama Nesquika zakazana w Wielkiej Brytanii, bo napój ma za dużo cukru

Autor: gazeta.pl 27 grudnia 2015 10:03

Nesquik nie może być reklamowany jako "wspaniały początek dnia". Napój zawiera bowiem za dużo cukru - czytamy w gazeta.pl

W jednej porcji napoju Nesquik 200 ml znajduje się 20,2 g cukru. To znacznie powyżej poziomu określanego w systematyce żywieniowej jako wysoki, czyli 13,5 g na porcję. 

Zdaniem Advertising Standards Authority (ASA) kontekst reklamy sugeruje, że promuje ona zdrowy posiłek. Podkreśla się w niej między innymi, że napój zawiera witaminy C i D oraz żelazo i cynk. Ze względu jednak na tak wysoką zawartość cukru produktu nie można reklamować jako "wspaniały początek dnia".

Nestle, do którego należy marka Nesquik, jest "rozczarowany" decyzją ASA. Zgodziło się jednak na wycofanie reklamy z brytyjskiego rynku. Koncern tłumaczy się, że z reklamy jasno wynika, że napój nie powinien być spożywany w nadmiarze. 

Jeszcze do niedawna w Polsce Nesquik reklamowano jako kakao. W lutym tego roku Komisja Etyki Reklamy uznała, że Nestle Polska nadużyło zaufania odbiorców - podaje gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane