Reklamy Biedronki budzą wątpliwości PIH

Autor: www.dlahandlu.pl 21 marca 2014 11:34

Polska Izba Handlu wysłała do Komisji Etyki Reklamy i UOKiK-u pisma w dotyczące kampanii reklamowej sklepów Biedronka „Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce".

- Uczestniczący w niej przedstawiciele producentów, sugerujący w swoich wypowiedziach, że produkty wytwarzane przez ich firmy dostępne w wymienionej sieci mają lepszą jakość niż w innych sieciach, np. przykładowy cytat: „nie znam odbiorcy, który stawiałby wyższe wymagania dla swoich produktów jak Biedronka". Może to nasuwać wniosek, iż produkty dostępne u innych odbiorców (w innych sieciach) są gorszej jakości - zastanawia się Prezes Polskiej Izby Handlu Waldemar Nowakowski.

Kampania ta może u przeciętnego konsumenta wywołać przekonanie, że taki sam towar w Biedronce, jest lepszej jakości lub świeższy niż ten sam asortyment w innym sklepie. Kolejna dyskusyjna wypowiedź producenta padająca w spocie reklamowym: „To chyba sieć sklepów, która ma najwyższe wymagania jakościowe na rynku (...) jeżeli konsument weźmie to jabłko z półki to wie, że to jabłko jest na pewno zdrowe i pewne." - uważa PIH.

Nasuwają się pytania czy nie jest to reklama nieuczciwa, albo czy sieć nie stosuje w relacjach z producentami niejednolitych warunki umów, stwarzając przedsiębiorcom różne warunki konkurencji ? Pierwszy przypadek stanowiłby naruszenie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, drugi byłby naruszeniem ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - oceniają eksperci Polskiej Izby Handlu.

- Liczymy na szczegółową analizę treści przekazywanych przez wspomnianą kampanię i potępienie praktyk, które wprowadzają konsumentów w błąd i godzą w dobre imię innych podmiotów detalicznych działających na polskim rynku - podsumowuje Nowakowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • myślący 2014-03-23 13:34:20

    Witam ciemnogród. Ja to najlepiej lubie napis: wyprodukowano dla biedronka w UE

  • art66 2014-03-22 11:18:27

    no jest wręcz odwrotnie , to biedronka sprzedaje najgorszy szajs na rynku - bo ma być tanio - rozwodniona cola , mortadela z tektury , piwo na żółci bydlęcej itp , no a klient nie świnia wszystko zje i wypije

  • b prac. marketu 2014-03-22 06:29:05

    Oczywiście ze Biedronka jest jak kazdy inny market ( dyskontem dawno przestała być-sprzedaż z palet to nie w Polsce) ceny ma porównywalne do Netto, Lidla , jakość taka sobie zwłaszcza "wyprodukowano dla Biedronki" jest średnia, dostawcy ci sami. W czym jest lebsza może w nabijani w butelkę klientów-np niby własnej produkcji świeże pieczywo-odświeżane w piecach z mrozonek!!Najlebsza jest w nakładach na reklamę.Jak by mieli super dobry towar toby nie musieli się reklamować!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane