PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Relacja jakości do ceny zmieniła wizerunek produktów marki własnej

Autor: PMR/portalspozywczy.pl 6 października 2010 14:47

Oprócz hipermarketów i dyskontów, które w całości reprezentowane są przez zagranicznych graczy, marki własne rozwijane są również przez sieci supermarketów, które w Polsce liczniej reprezentowane są przez krajowe sieci. Wśród tych, które oferują własne marki znajdują się między innymi Polomarket, Eko, Alma, a w 2010 roku dołączyła do nich sieć Piotr i Paweł.

REKLAMA

Na 2010 rok i kolejne lata przewiduje się dalszy dynamiczny wzrost rynku marek własnych - nadal przekraczający 20 proc. Do wzrostu rynku przyczyniać będzie się dalszy rozwój oferty private labels we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne. - Duże znaczenie dla rozwoju rynku będzie miała dalsza ekspansja sieci dyskontowych oraz wzrost znaczenia w rynku całego kanału nowoczesnego. Ponadto, więcej produktów w ramach wyższych niż ekonomiczna półek cenowych, lepsza ich jakość oraz atrakcyjniejsze opakowania przekładają się na wzrost zaufania do marek detalistów oraz lepszego ich postrzegania - wyjaśnia Patrycja Nalepa, przedstawicielka firmy PMR.

Według niej w efekcie dekoniunktury gospodarczej część konsumentów właśnie teraz miała okazję przekonać się o dobrej relacji jakości do ceny tego typu produktów, dzięki czemu uważając je za dobrą alternatywę znanych marek będą po nie sięgać również, gdy ich sytuacja finansowa poprawi się. - Tym samym okres osłabienia gospodarczego przyczynił się do poprawy nienajlepszego w Polsce wizerunku towarów private labels, co w kolejnych latach będzie procentować wzrostem ich sprzedaży oraz udziałów rynkowych - podsumowuje analityk firmy PMR.  


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16386

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA