PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Resort gospodarki przygotował projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości

www.portalspozywczy.pl 12 sierpnia 2014 10:36

Zgodnie z zapowiedziami wicepremiera, ministra gospodarki Janusza Piechocińskiego Ministerstwo Gospodarki przygotowało projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którego celem jest umożliwienie reklamy i promocji cydru - podało Ministerstwo Gospodarki w komunikacie.

REKLAMA

Proponowane zamiany będą dotyczyć ust. 1 art. 13 z indeksem 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, w którym znajduje się zapis mówiący, że reklama i promocja napojów alkoholowych, z wyjątkiem piwa, jest obecnie zabroniona na obszarze kraju. Wprowadzenie zmian ma pomóc w zagospodarowaniu dużej produkcji jabłek i ustabilizować popyt na te owoce.

Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w sezonie 2013/2014 Polska wyprodukowała ponad 3 mln ton jabłek. Szacuje się, że rynek cydru w ciągu następnych 5 lat osiągnie wartość 2,5 proc. wartości rynku piwa. Dynamiczny rozwój produkcji cydru w Polsce był możliwy m.in. dzięki obniżeniu stawki akcyzowej na ten napój.

Według danych Euromonitor International produkcja cydru w Polsce 2013 r. wyniosła ok. 2 mln litrów. W opinii Polskiej Rady Winiarstwa reklama i promocja cydru, jak ma to miejsce w przypadku piwa, wpłynęłaby jeszcze bardziej na popularność tego napoju. Eksperci szacują, że w ciągu następnych 5 lat rynek cydru osiągnie wartość 2,5 proc. piwa, co odpowiada 90 mln litrów. W ten sposób pojawi się możliwość zagospodarowania aż 100 tys. ton nadwyżki produkcyjnej.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA