Restauracje z minibrowarami zyskują udziały w rynku

Autor: dlahandlu.pl 9 grudnia 2010 14:43

Minibrowary połączone z restauracjami warzą rocznie maksymalnie do 5-10 tys. hektolitrów piwa. To nowy format rynku gastronomicznego zyskujący na popularności dopiero teraz. Wychodzi on naprzeciw zmieniającym się potrzebom konsumentów. Restauracje z minibrowarami wyznaczają wyższą półkę w także rosnącym segmencie restauracji oferujących tzw. casual dining.

Niewielkie rozmiary produkcji pozwalają na elastyczność. Dzięki temu restauracje z browarem za ścianą lub pod podłogą mogą oferować sezonowe produkty lokalnych kuchni i dostosowywać do nich gatunki piwa, od bezalkoholowych, przez piwa o niższej zawartości alkoholu po piwa mocniejsze; od jasnych po ciemne.

Raz do roku na zimę Bierhalle udostępnia smakoszom specjalne piwo. W tym roku w związku z nadchodzącymi świętami pojawi się „Bock", znany też u nas jako Koźlak. Bierhalle to lider w segmencie restauracji z minibrowarem. Pierwszy lokal powstał w 2005 r. w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie. Obecnie działa już 5 restauracji, a w najbliższych dniach otwarty zostanie szósty lokal w Białymstoku.

W Polsce trzy koncerny piwne: Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec i Carlsberg Polska mają 90 procent polskiego rynku piwa. Małe browary do dziś opanowały 4 procent rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane