Robert Krzak: Nowy podatek powinien skłonić branżę do konsolidacji, przede wszystkim zakupowej

Autor: Rzeczpospolita 2 lutego 2016 10:12

Podatek obrotowy może spowodować konieczność przemyślenia strategii rozwojowych wszystkich rodzimych sieci - mówi Robert Krzak, wiceprezes sieci Piotr i Paweł w rozmowie z Rzeczpospolitą.

Pytany o wpływ planowanego przez rząd podatku obrotowego na inwestycje sieci Piotr i Paweł, Robert Krzak uspokaja - Nie będzie to powód do drastycznego ograniczania inwestycji. Staramy się co roku uruchamiać co najmniej 20 nowych sklepów i ten nie powinien należeć pod tym względem do wyjątków - dodaje.

Krzak przyznaje jednak, że nowy podatek powinien skłonić branżę handlową do działań na rzecz konsolidacji, przede wszystkim na poziomie zakupowym. - Proces ten przebiega bardzo wolno, problemem jest zwłaszcza brak zaufania. Badania wykazały, że ok. połowa polskich firm rezygnuje z części umów, ponieważ nie ufa kontrahentom. W sumie powoduje to aż 281 mld zł utraconych korzyści - mówi.

Wiceprezes Piotra i Pawła przyznaje, że mimo iż firma wywodzi się z Wielkopolski, producenci z tego rejonu nie są przez sieć  faworyzowani. - Preferencje konsumentów w Polsce są ciągle bardzo zróżnicowane lokalnie. Jako że jesteśmy siecią franczyzową, każdy sklep ma dużą dowolność jeśli chodzi o budowanie asortymentu. Zwłaszcza w przypadku kategorii, w których oferta lokalna ma ogromne znaczenie, jak pieczywo, wędliny, nabiał czy produkty świeże - dodaje Krzak.

Robert Krzak wskazał także na problemy ze sprzedażą internetową żywności. Oprócz Warszawy nie cieszy się ona dużą popularnością w naszym kraju. - Klient przenosi na pracownika dokonywanie wyboru produktów, a w przypadku całego asortymentu świeżego, a zwłaszcza owoców i warzyw, pojawia się obawa o otrzymanie nie do końca zadowalających towarów - przyznaje.

Czytaj więcej w Rzeczpospolitej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10821

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane