REKLAMA
REKLAMA

Rocznie sieci handlowe będą wydawały do 6 mld zł na otwarcia sklepów

Autor: Rzeczpospolita 29 listopada 2013 14:48

Sieci handlowe w Polsce zamierzają wydać w najbliższych latach do sześciu miliardów złotych rocznie - pisze "Rzeczpospolita". Przeznaczą je głównie na otwieranie mniejszych placówek

REKLAMA
50 mld dolarów - to kwota, jaką sieci handlowe zainwestowały w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat, nie wliczając wydatków na nowe centra handlowe. Roczne inwestycje mogą wynieść nawet do sześciu miliardów złotych rocznie. Wchodzą w to inwestycje w istniejące placówki oraz odnawianie istniejących.

W ciągu ostatnich lat nastąpiła zmiana, jeśli chodzi o preferowaną wielkość sklepów. Dziś na topie są sklepy o powierzchni ok. 1 tys. m kw. Zdaniem handlowców pozwala to klientowi znaleźć wszystko, co chce, bez konieczności poszukiwania towarów w gąszczu alejek.

Od kilku lat tempo inwestycji narzuca Biedronka. Jej właściciel planuje w najbliższym roku zainwestować w Polsce 1,5 mld euro. Inwestować będzie też sieć Netto, która chce przeznaczyć na nasz rynek 570 mln, które mają przełożyć się na 50 nowych sklepów. Rozwijają się też Lidl i Żabka.

W 2013 roku wartość handlu w Polsce ma wzrosnąć o 3,4 proc., do 172,5 mld złotych. Na tle dwucyfrowych wzrostów sprzed kilku lat nie wypada to najlepiej, jednak według analityków to dzięki wewnętrznemu popytowi Polska gospodarka tak dobrze przeszła przez europejski kryzys.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA