Rodzinne biznesy handlowe mogą pójść pod młotek

Autor: Rzeczpospolita 6 czerwca 2014 09:07

Biznes zaczyna przejmować kolejne pokolenie. Ale w ok. 30 proc. firm młodzi nie chcą kontynuować pracy rodziców. Dlatego czeka nas fala przejęć - pisze "Rzeczpospolita".

Według danych GfK już ponad połowa małych detalistów prowadzi działalność od co najmniej 11 lat. W 2013 r. udział operatorów prowadzących działalność dłużej niż 15 lat wzrósł do 38 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 31 proc. Może to tylko przyspieszyć postępującą konsolidację na rozdrobnionym rynku, którego połowę wciąż stanowi tzw. tradycyjny handel, czyli głównie małe sklepy. Podobnie wysokiego udziału ten segment nie ma w żadnym innym kraju europejskim.
Przeprowadzone przez BCG badania wskazują, że ok. 70 proc. firm rodzinnych upada lub zostaje sprzedanych, zanim druga generacja właścicieli ma szansę dojść do władzy, a tylko 10 proc. jest w stanie przetrwać w rękach rodziny do czasu, gdy trzecie pokolenie będzie mogło przejąć biznes.
Rodzinne firmy handlowe niekoniecznie muszą zostać sprzedane. Wielu właścicieli decyduje się choćby na wejście do sieci partnerskich czy franczyzowych. Często nie chcą oni sprzedawać sklepów, ale mogą przekazać ich prowadzenie i czerpać z tego tytułu stałe dochody -czytamy w "Rz"
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane