Rola sklepów stacjonarnych będzie ewoluować w kierunku showroomów

Autor: www.dlahandlu.pl 7 października 2014 11:50

Obserwacja rynków, na których handel elektroniczny jest bardziej popularny niż w Polsce (np. UK, USA) pozwala przewidywać najważniejsze nadchodzące trendy. Jednym z najistotniejszych trendów jest zauważalny wzrost popularności odbiorów osobistych (tzw. click&collect) i połączony z tym dynamiczny rozwój usługi i sieci punktów odbioru osobistego - czytamy w raporcie "Omnichannel Commerce" Grupy Unity.

W odpowiedzi na oczekiwania konsumentów, najwięksi detaliści, prowadzą już obecnie prace nad koncepcja nowoczesnego sklepu stacjonarnego. Bazując na opiniach przedstawicieli dużych detalistów można wnioskować, że rola sklepów stacjonarnych wcale nie będzie maleć, ale stopniowo ewoluować w kierunku showroomów lub/i nowoczesnych i wygodnych punktów odbioru.
Sklepy tradycyjne będą musiały przy tym nauczyć się dostarczać dodatkową wartość ponad samą dostawę towaru (np. ekscytujące doświadczenia w czasie wizyty, niepowtarzalne eventy, świetna obsługa, profesjonalne doradztwo). 

Jeden z największych sprzedawców detalicznych w Wielkiej Brytanii - firma Argos - zauważyła, że choć 45 proc.  ich klientów zaczyna zakupy w sieci, i tak 90 proc. klientów kończy proces w sklepach tradycyjnych. Dlatego firma inwestuje 300 mln GBP w nową strategię repozycjonowania swoich sklepów tradycyjnych. W ramach eksperymentu i inwestycji w przyszłość stworzono 6 nowoczesnych placówek tzw. Digital Concept Store, których wygląd i wyposażenie można obejrzeć bez ruszania się z domu, dzięki Google Street View. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane