PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Roland Berger: Detaliści muszą mieć odwagę, aby aktywnie zmieniać przyzwyczajenia konsumentów

Autor: www.dlahandlu.pl 23 października 2012 19:46

Roland Berger: Detaliści muszą mieć odwagę, aby aktywnie zmieniać przyzwyczajenia konsumentów

Zmniejszająca się populacja i spadek siły nabywczej w Europie Zachodniej zmuszają detalistów do przyjmowania nowych strategii rynkowych, aby utrzymać wzrost - wynika z badania firmy Roland Berger.


- Dzięki ofercie online można dotrzeć do około 500 milionów internetowych konsumentów w całej Europie - mówi Krzysztof Badowski, partner w firmie Roland Berger Strategy Consultants.
Handel detaliczny w Europie Zachodniej zawsze należał do dynamicznie rozwijających się rynków odnotowujących nieustanny wzrost obrotów. Zróżnicowane koncepcje i formaty w poszczególnych krajach zapewniały szybki wzrost; w Europie Zachodniej istnieje kilka dominujących modeli sprzedaży detalicznej: supermarkety w Holandii i w Belgii, dyskonty w Niemczech i centra handlowe we Francji. Jednak malejący przyrost populacji, spadek cen i utrata siły nabywczej od czasu kryzysu ekonomicznego doprowadziły do stagnacji sprzedaży a nawet jej spadków. Oznacza to, że przed detalistami staje wyzwanie stworzenia nowych strategii wzrostu zarówno dla ich rynków tradycyjnych, rozwiniętych, jak i tych kształtujących się. Nowe badanie Roland Berger zatytułowane "Western European Retailers - At cross-roads between revolution or evolution" prezentuje cztery możliwe kierunki strategii wzrostu dla detalistów.

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, partnera zarządzającego w firmie doradczej Roland Berger Strategy Consultants detaliści w Europie Zachodniej mają problemy z generowaniem dalszego wzrostu przychodów. - Aby znaleźć sposób na wyjście z impasu, muszą reagować na nowe zwyczaje zakupowe konsumentów i zmiany rynkowe poprzez wprowadzania innowacyjnych konceptów sklepów i produktów - mówi Krzysztof Badowski.
Ponieważ wiele rynków zachodnioeuropejskich to rynki nasycone, a konsumenci w niektórych krajach zaczynają oszczędzać, wiele głównych sieci detalicznych odnotowało w ostatnich latach spadek sprzedaży nawet o 1/3. A potencjał rozwoju poprzez akwizycje jest ograniczony ze względu na prawa antymonopolowe często ograniczające możliwość przejęć.
Na rynkach nasyconych tradycyjne strategie detaliczne nie są już wystarczające do dalszego wzrostu. Detaliści muszą stworzyć w swoich istniejących sklepach nowoczesne, przyjazne dla konsumenta środowiska zakupowe, aby nadal przyciągać klientów.
- Zakupy w miłej atmosferze, 'shopping experience' czyli ogólne pozytywne doświadczenie zakupowe wzmocnione poradą ze strony sprzedawcy jest tym, czego oczekuje dzisiejszy konsument". - wyjaśnia Krzysztof Badowski. - Oznacza to, że więksi detaliści powinni odejść od koncepcji wielkich hipermarketów i tradycyjnych konceptów supermarketowych i pójść w kierunku formatu sklepów bardziej przyjaznych klientowi, oferujących w każdym wymiarze wysoką jakość i z szeroką paletę usług.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9614

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane