Roland Berger: Umacnia się trend convenience

Autor: dlahandlu.pl 29 lipca 2010 10:14

Roland Berger: Umacnia się trend convenience

Rozszerzanie oferty stacji benzynowych i wypożyczalni video o produkty impulsowe czy alkohol to naturalny sposób budowania marży oraz w dużej mierze mechanizm obronny tych podmiotów. Jednak trudno traktować takie próby asortymentowe jako realne zagrożenie dla sklepów osiedlowych, przede wszystkim dlatego, że są one adresowane do innej grupy konsumentów - uważa Krzysztof Badowski, dyrektor zarządzający w firmie konsultingowej Roland Berger.

Z jednej strony wiele branż doświadcza erozji marży i probuje w ten sposób stworzyć dodatkowe źródła generowania marży, z drugiej strony firmy próbują uatrakcyjnić ofertę i znaleźć nowe obszary zarobku, bazując na silnie zarysowującym się trendzie convenience. Sukces sieci detalicznych typu convenience, np. Żabki, bazuje między innymi właśnie na długich godzinach otwarcia oraz dostępności podstawowych
produktów, w tym towarów impulsowych i alkoholi. Podobny schemat funkcjonowania mogą zoferować wypożyczalnie video czy stacje benzynowe - dodaje Krzysztof Badowski.

Trend sam w sobie jest naturalny. Czy jest perspektywiczny i pozwoli na zbudowanie długoterminowej przewagi konkurencyjnej tym podmiotom? Dla stacji benzynowych z pewnością nie jest to przejściowa strategia. W przypadku wypożyczalni video bardziej zasadne jest pytanie, jak długo sam format wytrzyma napór internetowych "wypożyczalni" filmów czy VoD (video on demand), oferowanego przez dostawców telewizji, zwłaszcza w świetle coraz lepszej jakości, szybkości transferu danych czy upowszechnienia technologii, np. odbiorników TV z dostępem do Internetu - podsumowuje szef Roland Berger.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane