REKLAMA
REKLAMA

Rosną rosyjskie sieci handlowe. Największy udział mają dyskonty i „sklepy przy domu”

Autor: WPHiI za klops.ru 14 sierpnia 2015 11:03

Wg informacji RBK, z uwagi na spadek dochodów Rosjan, w 2015 r. pogorszyła się dynamika rosyjskiego rynku detalicznego. Wg danych ROSSTAT, od początku roku obrót detaliczny w Rosji ulega obniżeniu (w styczniu – maju 2015 r. w cenach porównywalnych obrót spadł o 7,7% i wyniósł 10,7 bln rubli). Jednocześnie, ze względu na inflację oraz skoncentrowanie działalności na sprzedaży w formule dyskontów i „sklepu przy domu”, w I połowie 2015 r. największym sieciom handlowym udało się utrzymać tempo wzrostu przychodów na poziomie powyżej 20%.

REKLAMA

16 lipca 2015 r. półroczne rezultaty ujawniła czwarta co do wielkości firma handlowa w Rosji i działająca w Obwodzie Kaliningradzkim – Grupa Firm „DIKSI” (sieci „DIKSI”, „WIKTORIA”). Sprzedaże DIKSI wzrosły o 23,1% do poziomu 106,9 mld rubli (sprzedaże największych firm handlowych były następujące: MAGNIT, nr 1 na rynku – wzrost o 30%, wartość 453,7 mld rubli, X5RetailGroup, sieci PIATIOROCZKA, PIERIEKRIOSTOK, KARUSIEL, nr 2 na rynku – wzrost o 27,3%, wartość 380,6 mld rubli). Największy udział w przychodach mają dyskonty i „sklepy przy domu” – np. przychody ze sprzedaży „sklepów przy domu” sieci DIKSI wzrosły w I półroczu 2015 o 26,1% (105,3 mld rubli). Analizy wskazują, że kontynuowane będzie przesuwanie popytu z dużych formatów detalicznych na dyskonty i sklepy przy domu.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA