Rośnie liczba klientów, którzy mieli złe doświadczenia z e-sklepami

Autor: dlahandlu.pl 5 czerwca 2017 13:10

Jak wynika z badania Trusted Shops 17 proc. użytkowników zbyt długo czekało na zamówiony towar (w 2016 roku – 16 proc.), 15 proc. otrzymało inny produkt niż zamówiony (10 proc. w 2016 r.), a 12 proc. miało problemy ze skontaktowaniem się ze sprzedawcą (9 proc. w 2016 r.). Ponad jedna dziesiąta (11 proc.) internautów otrzymała uszkodzony towar (9 proc. w 2016 roku). Z kolei w przypadku 7 proc. badanych towar nigdy nie dotarł na podany adres, a pieniędzy nie udało się odzyskać.

Kolejne 4 proc. badanych przyznało, że miało trudności ze zwrotem towaru i odzyskaniem pieniędzy. Oznacza to, że co dziesiąty badany klient e-sklepów w ogóle nie dostał zamówionych przedmiotów, stracił wpłacone pieniądze lub miał kłopot z ich zwrotem.

Ponad jedna trzecia (38 proc.) badanych w kwietniu tego roku Polaków przyznaje, że robi zakupy w internecie przynajmniej raz na sześć miesięcy. Jednocześnie 12 proc. deklaruje zakupy online dwa razy w miesiącu. Oznacza to spadek o jeden punkt procentowy w porównaniu do badania przeprowadzonego rok wcześniej. Nadal niewielu Polaków kupuje przez internet co najmniej raz w tygodniu. Tak często robi to 2 proc. badanych, czyli tyle samo, co rok wcześniej. Największy odsetek wśród kupujących przez internet stanowią osoby robiące zakupy raz na pół roku. Taką odpowiedź wskazało 24 proc. badanych, czyli o 8 punktów proc. więcej niż przed rokiem.


Badanie „Podstawy zakupowe online Polaków” zostało przeprowadzone przez ośrodek Kantar Public w okresie od 21 do 26 kwietnia 2017 roku na reprezentatywnej i ogólnopolskiej grupie 1063 osób w wieku 15 lat i więcej. W badaniu zastosowano technikę wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane