PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Rośnie liczba kodów QR na produktach spożywczych

Autor: www.dlahandlu.pl 19 czerwca 2012 15:25

- Liczba kodów QR na towarach spożywczych rośnie w błyskawicznym tempie, a w ciągu roku, dwóch znajdziemy je pewnie na zdecydowanej większości, jeśli nie na wszystkich artykułach, w tym również na piwie. Szczególnie w sytuacji, gdy większość Polaków albo już zamieniła, albo zamierza zamienić zwykły telefon komórkowy na smartfona - mówi Marek Skrętny z Browaru Amber.

Kody QR (Quick Response) to technologia, która w nowoczesny sposób pozwala przechowywać i upowszechniać dowolne informacje np. tekst, numer telefonu czy adres url do strony www. Aby odczytać zawartość fotokodu (zamienna nazwa dla kodów QR) potrzebny jest smartfon z wbudowanym aparatem fotograficznym oraz zainstalowana na nim darmowa aplikacja, która dekoduje zeskanowany obrazek. Popularność kodów QR z pewnością wiąże się z coraz większą ilością smarfonów. Szacuje się, że do końca w 2012 roku w Polsce połowa telefonów będzie właśnie smartfonami.

Browar Amber z pomorskiego Bielkówka od około dwóch miesięcy kody QR umieszcza na wszystkich butelkach swoich piw m.in. Żywego, Koźlaka, Pszeniczniaka czy Johannesa. Po zeskanowaniu fotokodu z łatwością wchodzimy na stronę internetową, z której dowiemy się, jaki jest skład poszczególnych piw oraz jak je serwować. - Jeszcze kilka miesięcy temu, kiedy powstał pomysł umieszczania fotokodów na etykietach naszych piw, większość ekspertów od reklamy, z którymi rozmawialiśmy, twierdziła, że nie ma to większego sensu. A jednak świetnie się sprawdzają. Nie każdemu chce się wpisywać cały adres strony, aby dowiedzieć się czegoś o danym piwie. Kody QR są szybsze - zachwala Marek Skrętny, szef marketingu Browaru Amber. - Z naszych obserwacji wynika, że co piąty produkt spożywczy ma na etykiecie taki kod - mówi, wyjaśniając jednocześnie, że ta forma komunikacji z klientem bardzo się spodobała firmom, bo nie wymaga od nich praktycznie żadnych nakładów finansowych. Zarówno stworzenie kodów, jak i ich umieszczenie na etykietach jest bardzo tanie.


Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane