PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rośnie penetracja rynku przez wędliny Henryka Kani

Autor: dlahandlu.pl 9 czerwca 2015 11:37

Jak wynika z najnowszych badań Instytutu Badania Opinii GfK Polonia, w pierwszym kwartale 2015 roku wędliny sprzedawane pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro nabyło około 3,9 miliona gospodarstw domowych. Oznacza to, że trafiły one do prawie 29% polskich rodzin, co w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego daje wzrost o 46% w kategorii wędlin ogółem. W segmencie wędlin paczkowanych produkty z Pszczyny trafiły do niemal 24% polskich domów, co stanowi 58% wzrost w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku.

W pierwszym kwartale 2015 roku wskaźnik penetracji rynku dla kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro wzrósł o 62% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W przypadku szynek paczkowanych dynamika wzrostu wyniosła 39%, a penetracja kiełbas tradycyjnych paczkowanych w badanym okresie wzrosła o 27%.

ZM Henryk Kania zamierzają podwoić swoje przychody do 2018 roku. Głównymi obszarami wzrostu będą: dalszy wzrost sprzedaży produktów pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, poszerzenie dystrybucji na rynku lokalnym, intensyfikacja eksportu i wejście na nowe rynki zagraniczne oraz niestandardowe formy promocji mające na celu wzrost świadomości konsumenta na temat wędlin paczkowanych w plastrach. Spółka konsekwentnie realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro czy Żabka.

ZM Henryk Kania osiągnęły po pierwszym kwartale 2015 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o około 27% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2% wyższy niż przed rokiem.

W 2014 roku ZM Henryk Kania osiągnęły przychody ze sprzedaży w wysokości 851,75 mln zł, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu do roku 2013. Zysk netto spółki wyniósł 31,77 mln zł i był o 108% wyższy rok do roku.

Penetracja - procent gospodarstw domowych, które kupiły produkty pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro przynajmniej raz w danym okresie, GFK [Q1 2015], maj 2015

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11444

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane