PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Rośnie popularność niewielkich centrów handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 22 lutego 2013 15:27

W najbliższym czasie nasz rynek nieruchomości handlowych zdominują powstające coraz liczniej niewielkie centra zakupowe - wynika z danych RED Real Estate Development.

REKLAMA

Coraz częściej powstające dziś mniejsze obiekty handlowe cieszą się rosnącym zainteresowaniem konsumentów, którzy poszukują sposobów na zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Najemców zachęcają niższymi opłatami, a dla deweloperów chcących zdywersyfikować swoją działalność są alternatywnym sposobem inwestowania. Nie wymagają tak wielkich nakładów jak duże centra, a ich proces komercjalizacji jest krótszy.
Analitycy DTZ zwracają uwagę, że rozwój tego segmentu wynika z obecnej sytuacji na rynku finansowym. Jest także dowodem na to, że nasz rynek nieruchomości handlowych dojrzewa. Inwestorzy i najemcy szybko adoptują nowe trendy i dopasowują ofertę do wymagań konsumentów. Wśród klientów wyraźnie widoczna jest bowiem zmiana zwyczajów zakupowych. Wolą robić je na co dzień w mniejszych sklepach, a nie tracić czasu w dużych galeriach handlowych.
Rosnąca liczba osób zaopatrujących się w niedużych placówkach jest przesłanką do rozwoju mniejszych centrów handlowych, których głównymi najemcami są supermarkety czy dyskonty. - Na rynku wyraźnie widoczne jest zapotrzebowanie na mniejsze obiekty handlowe, dlatego w sąsiedztwie osiedla mieszkaniowego Red Park, które realizujemy na poznańskim Dębcu zdecydowaliśmy się w marcu rozpocząć także budowę centrum handlowego pod nazwą Galeria Dębiec - tłumaczy Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży w Red Real Estate Development.
Dodaje, że w tym rejonie Poznania brakowało nowoczesnego obiektu umożliwiającego mieszkańcom szybkie i komfortowe dokonywanie zakupów w pobliżu domu. Galeria Dębiec, która będzie oferować 9770 mkw. powierzchni handlowej i 358 krytych miejsc parkingowych wypełni tą lukę. Ponad 1500 mkw. zajmować będzie w niej główny operator spożywczy - market Biedronka.

To właśnie rynek niedużych obiektów handlowych charakteryzuje szczególnie dużym potencjałem rozwoju. W całym kraju powstają osiedlowe, śródmiejskie i lokalne centra handlowe oraz niewielkie parki handlowe. Z danych DTZ wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat nastąpił znaczny przyrost nowej podaży powierzchni handlowej w tego typu obiektach, szczególnie w mniejszych miastach.

Ogólnie, w najbliższych latach przewidywany jest znaczny wzrost rynku powierzchni handlowych w Polce. Obecnie działa w naszym kraju 380 centrów handlowych o powierzchni 9,5 mln mkw. Na 1 tys. mieszkańców przypada ok. 250 mkw. W porównaniu ze średnią europejską wynoszącą 400 mkw. to niewiele. Dlatego eksperci z CBRE oceniają potencjał naszego rynku centrów handlowych jeszcze na ok. 3 mln mkw.
Znaczna część nowej powierzchni pojawi się w tym roku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA