Rośnie popularność zakupów produktów kosmetycznych i perfum online

Autor: Rzeczpospolita 11 lipca 2016 09:53

Po sklepach odzieżowych, księgarniach, sklepach z płytami i RTV dziś drogerie i perfumerie stają wobec e-wyzwań - pisze "Rzeczpospolita".

Lawinowo rośnie popularność zakupów produktów kosmetycznych i perfum online – według danych Izby Gospodarki Elektronicznej był to wzrost niemal 500 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat. 

Sieci drogeryjne i właściciele marek kosmetycznych starają się odpowiedzieć na trendy w zachowaniu konsumentów, inwestując w e-handel. Na przykład Sephora otworzyła e-sklep na początku roku 2014 i już w 2015 zdołała podwoić przychody w porównaniu z rokiem 2014.

Aż 40 proc. Polaków robiących zakupy online zamierza kupić w przyszłości produkty kosmetyczne ze sklepów zagranicznych, a kolejne 23 proc. internautów jeszcze niekupujących online jest potencjalnie zainteresowanych kupnem kosmetyków. Popularyzacji zakupów online pomaga też efekt odwróconego ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline), czyli poszukiwanie i próbowanie zapachów i kosmetyków w sklepach stacjonarnych i późniejszy zakup online po korzystniejszej cenie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane