Rośnie sprzedaż Grupy Ambra w Polsce

Autor: dlahandlu.pl 6 września 2010 15:24

W roku obrotowym 2009/2010 Grupa Ambra wypracowała 14,9 mln zł zysku netto - prawie trzykrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Zysk operacyjny Grupy osiągnął rekordowy poziom 39,4 mln zł. Zakupy marek "El Sol" i "Pliska Pomorie" będą źródłem dalszego wzrostu wyników - podała spółka w komunikacie.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom Ambra S.A. wzrósł do 14,9 mln zł wobec 5,1 mln zł w roku ubiegłym. Zysk operacyjny (EBIT) osiągnął rekordowy poziom 39,4 mln zł i był o ponad 18 mln zł lepszy od roku ubiegłego.

W Polsce przychody Ambry urosły o 0,8 proc., ale sprzedaż całej grupy zmalała o 5,6 proc. Spółka podkreśla, że w głownej mierze jest to wynik  ograniczenia asortymentów niskomarżowych na rynku czeskim oraz spadków konsumpcji w Rumunii. W efekcie o 4,4 proc. zmalały koszty wynagrodzeń, pozostałe koszty działalności operacyjnej - o 11,1 proc. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 2,7 proc. do 130,5 mln zł. W efekcie rentowność zysku brutto ze sprzedaży wzrosła znacząco z 23,9 proc. do 26 proc., co szło w parze ze wzrostem średniej ceny sprzedaży, z 7,46 zł do 8,30 zł na średnią butelkę.

Wypracowane nadwyżki finansowe Grupa Ambra inwestowała w minionym roku w akwizycje marek oraz rozwój rentownych i przyszłościowych kanałów dystrybucji. Nabycie znanych marek win „EL SOL" oraz brandy „Pliska Pomorie" zwiększają potencjał wzrostu Grupy w rosnących segmentach win i alkoholi. Rozwojowi dystrybucji w szybko rosnącym kanale sprzedaży internetowej służy inwestycja w nowo założoną spółkę Winezja.pl, a integracja zakupionej spółki „Nalewki i inne" przyśpieszyła rozwój największej w Polsce sieci sklepów winiarskich.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane