PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Rośnie sprzedaż wina w super- i hipermarketach

www.portalspozywczy.pl 20 września 2017 11:42

Wzrost rynku wina już nie jest zasługą dyskontów w takim stopniu jak było jeszcze kilka lat temu. Teraz super- i hipermarkety wróciły do łask - mówi prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- Już w poprzednim roku nastąpiła wyraźna zmiana na rynku sprzedaży wina i po latach wzrostu udziałów dyskontów nastąpiło nie tylko wyhamowanie, ale wręcz spadek udziału tego kanału w sprzedaży wina – mówi Robert Ogór.

- Małe sklepy do 300 m.kw. były tym segmentem, gdzie sprzedaż wina rosła najszybciej, a do łask powróciły też super- i hiper-markety – dodaje.

- Ambra w ekstremalnie ograniczonym stopniu prowadzimy sprzedaż przez sieci dyskontowe - podkreśla prezes grupy Ambra.

Ambra podaje opierając się na danych firmy Nielsen, że udział handlu tradycyjnego w sprzedaży wina w 2016 roku sięgnął 32 proc., czyli tyle samo ile w 2015 roku i 2014 r.

Z kolei udział hiper- i supermarketów wzrósł w 2016 roku do 36 proc. z 35 proc. w 2015 roku i wobec 37 proc. w 2014 roku.

Natomiast udział dyskontów w sprzedaży wina spadł w 2016 roku do 32 proc. z 34 proc. w 2015 roku i wobec 31 proc. w 2014 roku.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane