REKLAMA
REKLAMA

Rośnie udział dyskontów w brytyjskim rynku

www.portalspozywczy.pl 26 sierpnia 2015 15:01

W świetle wyników najnowszych badań Kantar Worldpanel, w ciągu 12 tygodni do 16 sierpnia, udział Aldiego wyniósł 5,6 proc., a Lidla wzrósł do rekordowych 4,1 proc. Jednocześnie wzrost sprzedaży obu sieci w badanym okresie wyniósł odpowiednio 18 oraz 12,8 proc.

REKLAMA

W analizowanym kwartale sprzedaż na brytyjskim rynku wzrosła o 0,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Pomimo przyspieszenia gospodarki Wielkiej Brytanii ceny artykułów kolejny raz okazały się niższe niż przed rokiem - tym razem o 1,7 proc. 

Asda odzyskała drugą pozycję wśród sieci handlowych z 16,6 proc. udziałem w rynku, i to pomimo 2,5 proc. spadku sprzedaży. 

Trzecie miejsce zajmuje Sainsbury, którego udział w rynku w ujęciu rocznym spadł o 0,1 proc. i wyniósł 16,3  proc. Co ciekawe, Sainsbury jest jedyną siecią handlową z tzw. "wielkiej czwórki", która niewielki wzrost sprzedaży - o 0,1 proc.

Więcej portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13025

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA