PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Rośnie udział handlu nowoczesnego w dystrybucji słodyczy

Autor: dlahandlu.pl 3 lipca 2014 11:00

Jak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Grant Thornton, rynek słodyczy w Polsce systematycznie rośnie. Według autorów raportu w najbliższych latach rynek ten będzie dalej rósł, jednak w wolniejszym już tempie. Marcin Żmuda, specjalista w Grant Thornton uważa,że głównymi barierami wzrostu polskiego rynku producentów słodyczy są: wysoki poziom oraz fluktuacja cen surowców, jak również rosnąca presja cenowa ze strony sieci handlowych.

Według raportu Grant Thornton cechą charakterystyczną analizowanego sektora jest też pogłębiająca się segmentacja. Znaczący wzrost odnotowują marki handlowe, pod którymi sprzedawane są słodycze w sklepach wielkopowierzchniowych. Na taką sytuację wpływ ma coraz większe znaczenie kanału nowoczesnego (tj. sprzedaż poprzez sieć sklepów wielkopowierzchniowych) w procesie dystrybucji słodyczy.

Zdaniem Rafała Śmigórskiego, partnera w Grant Thornton, struktura kanałów dystrybucji słodyczy na rynku polskim podlega systematycznym zmianom. - O ile jeszcze kilka lat temu głównym kanałem dystrybucji słodyczy był kanał tradycyjny, tak obecnie dominującą rolę pełni kanał nowoczesny, obejmujący dyskonty oraz sieci sklepów średnio- i wielkopowierzchniowych. Szacuje się, że w kolejnych latach udział w rynku kanału nowoczesnego będzie nadal wzrastał, głównie za sprawą dynamicznego rozwoju sieci dyskontów - tłumaczy.

Jak dodaje Marcin Żmuda, specjalista w Grant Thornton, głównymi barierami wzrostu polskiego rynku producentów słodyczy są: wysoki poziom oraz fluktuacja cen surowców, jak również rosnąca presja cenowa ze strony sieci handlowych. - Ograniczona liczba dostawców surowców oraz systematyczny wzrost znaczenia sieci handlowych ma negatywne przełożenie na rentowność producentów słodyczy. Powyższe okoliczności sprawiają, iż strategicznym celem wielu producentów jest obecnie nawiązanie współpracy z nowymi dostawcami surowców, jak również dywersyfikacja kanałów dystrybucji - komentuje Żmuda.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9545

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane