REKLAMA
REKLAMA

Rośnie wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce

www.portalspozywczy.pl 11 grudnia 2013 13:12

Wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wyniosła w tym roku 10,8 mld zł. Oznacza to wzrost o blisko 5,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Do 2016 r. wartość tego rynku wzrośnie o 20 proc., do 12,9 mld zł - szacuje KPMG. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku - informuje Marketing przy Kawie.

REKLAMA

W 2013 r. w Polsce mieszkało 786 tys. osób zamożnych i bogatych (o dochodach rocznych brutto przekraczających 85 tys. zł). W 2012 r. było ich 768 tys. Jak wynika z raportu Global Wealth Databook 2013, wydanego przez Credit Suisse, w Polsce mieszka 45 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI (high net worth individuals, mających płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dol.).

Potencjalni konsumenci dóbr luksusowych to jednak nie tylko HNWI oraz osoby zamożne i bogate. Obok nich funkcjonuje w Polsce duża grupa osób aspirujących do zamożności, o ponadprzeciętnych dochodach (miesięcznie 3,7-7,1 tys. zł brutto), które pozwalają sobie na okazjonalne zakupy dóbr luksusowych o mniejszej wartości.

KPMG szacuje, że w 2013 r. było nieco ponad 2 mln takich osób, zaś ich łączny roczny dochód wyniósł około 97 mld zł.

Od 2009 r. zauważalny jest stały wzrost obecności dóbr luksusowych na polskim rynku. Na skutek wejścia w 2013 r. do Polski trzech nowych graczy (Louis Vuitton, Maserati, Rolls Royce) dostępnych było 69% marek luksusowych.

Dynamika wzrostu udziału marek obecnych na rynku jednak słabnie - w porównaniu z poprzednią edycją raportu odnotowano wzrost o 1 p.p., co wskazuje na stopniowe nasycenie polskiego rynku dóbr luksusowych.

 

Największy wzrost obecności marek luksusowych zanotowała branża motoryzacyjna (o 5 p.p.). Mimo że w segmencie alkoholi i używek nie zaszły znaczące zmiany, charakteryzuje go największa dostępność towarów luksusowych - polski konsument może nabyć 88% z nich.

 

Z analizy wynika także, że w Polsce w dalszym ciągu większą popularnością cieszą się salony multibrandowe niż monobrandowe. 30% producentów i dystrybutorów wszystkich dóbr luksusowych dostępnych w kraju decyduje się na otwarcie sklepu monobrandowego, co oznacza wzrost o 1 p.p. w porównaniu z poprzednim rokiem. Większość firm sprzedających dobra luksusowe w Polsce pozytywnie ocenia sytuację na rynku, na którym prowadzi działalność. Respondenci mają też optymistyczne przewidywania co do przyszłości - szacują, że w ciągu trzech najbliższych lat wartość sprzedaży dóbr luksusowych nad Wisłą wzrośnie średnio o 20%.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA