Rośnie wskaźnik zadowolenia konsumentów z obsługi w sklepach oferujących żywność

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 18 marca 2013 13:05

W 2011 roku Polski Wskaźnik Satysfakcji Konsumentów wynosił 48% i był dużo niższy od amerykańskiego wskaźnika (ACSI), który wówczas na poziomie 75,8%. W 2012 roku poziom satysfakcji polskich konsumentów sięgnął 61 %, co w porównaniu do 76,3 % w USA (IV kw. 2012) może sugerować, że wzorując się na zachodnich sąsiadach, rodzimym firmom coraz bardziej zależy na poprawie jakości obsługi.

Wskaźniki w rankingu branżowym również notowały zwyżki. W dalszym ciągu najlepiej oceniane są firmy proponujące produkty i usługi związane z urodą i zdrowym stylem życia, jednak w porównaniu z rokiem 2011 wskaźnik w tej kategorii wzrósł zaledwie o 8%. Zaufanie klientów zdobyły również firmy działające w internecie oraz te oferujące odzież, obuwie i dodatki - wynik na poziomie 69% przy wzroście kolejno 15 i 16 pkt proc. Zdaniem konsumentów na coraz lepszą jakość obsługi można liczyć m.in. w firmach działających w branży finansowej, do której zaliczyć można m.in. banki i ubezpieczalnie. Branża ta osiągnęła w 2012 roku poziom 51%, zyskując aż 17 pkt proc. w stosunku do roku 2011. Porównywalnie kształtują się wyniki podmiotów działających w branży szeroko nazwanej „zakupy spożywcze", do której należą m.in. Hipermarkety, Supermarkety i Delikatesy: 56% w porównaniu do 44% analogicznego okresu rok wcześniej.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane